Laggeman Postat 12 maj 2009 Postat 12 maj 2009 Trevligt! Vad kommer du köra för fisk denna gången? Citera
a.nilson Postat 12 maj 2009 Författare Postat 12 maj 2009 Trevligt! Vad kommer du köra för fisk denna gången?Har inte lyckats bestämma mig än. Men nåt kul ska d nog kunna bli. Citera
a.nilson Postat 14 maj 2009 Författare Postat 14 maj 2009 "kickstart" dag 5. algfas 2. kiselalgerna börjar nu avta lite smått o lite gröna trådalger börjar komma mer o mer. Citera
a.nilson Postat 21 maj 2009 Författare Postat 21 maj 2009 ny bild på "algbaljan" men städpatrullen är igång.värde:temp 26.5 graderkh 7ca 380mg 1450nitrat 0fosfat 0 Citera
Freddi Postat 21 maj 2009 Postat 21 maj 2009 Det ser ju bra ut Herr Nilsson !!!Det börjar ju ta sig !!!Snart dags för ett besök !! Citera
a.nilson Postat 29 maj 2009 Författare Postat 29 maj 2009 lite nya bilder. har fått i några koraller o musslor nu.nyfikna fiskar har man oxå. Citera
a.nilson Postat 29 maj 2009 Författare Postat 29 maj 2009 det ser en lite väl tomt ut, men d kommer mer koraller o fisk sen. Citera
amatören Postat 29 maj 2009 Postat 29 maj 2009 i denna hobbyn så får det ta tid......vad har du för planer i karet då??? Citera
NephruruS Postat 29 maj 2009 Postat 29 maj 2009 Tycker det ser cleant och fint ut Bara att fylla ut det lite mer med tiden, du verkar ju inte ha några algproblem eller liknande Citera
a.nilson Postat 29 maj 2009 Författare Postat 29 maj 2009 Tycker det ser cleant och fint ut Bara att fylla ut det lite mer med tiden, du verkar ju inte ha några algproblem eller liknande Tackar.tror ZEOviten gör sitt i karet. har lite gröna trågalger på några stenar o lite på sanden men kirurgerna äter det.tar det lite lugnt med all fisk o sånt. vill ju inte chocka karet.. Citera
a.nilson Postat 30 maj 2009 Författare Postat 30 maj 2009 i denna hobbyn så får det ta tid......vad har du för planer i karet då???missade ditt inlägg. Har tänkt inrikta mig mest på sps men nåna lps måste man oxå ha. Har beslutsångest ang. vilken fisk som jag ska ha. Citera
a.nilson Postat 4 juni 2009 Författare Postat 4 juni 2009 :nya bilder: lite nya bilder har ingen dött av. tyvärr blir bilderna väldigt ljusa. Citera
crille Postat 4 juni 2009 Postat 4 juni 2009 fint, på bilden till vänster har du en sten som ser ut som en avbruten trädgren, jag har en sån oxå, vet du var stenen kommer ifrån? Citera
Laggeman Postat 4 juni 2009 Postat 4 juni 2009 Ser bra ut Anders! Vilken acropora är det du tar med fraggar på till Manne? Citera
Freddi Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 Det ser ju riktiget Najs ut Anders !!!Vill se en helbild också kompis !!!! Citera
a.nilson Postat 5 juni 2009 Författare Postat 5 juni 2009 Ser bra ut Anders! Vilken acropora är det du tar med fraggar på till Manne?blid 3 mellan clownerna. har inte varit i karet så länge därför ganska mörka nu.Crille. jag vet tyvärr inte var stenen kommer ifrån men jag kan försöka ta reda på det. har köpt den på Håkanstorp Zoo i Malmö. Citera
a.nilson Postat 5 juni 2009 Författare Postat 5 juni 2009 Det ser ju riktiget Najs ut Anders !!!Vill se en helbild också kompis !!!!kommer fler kanske ikväll. känns som om jag behöver mer sten. Citera
crille Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 blid 3 mellan clownerna. har inte varit i karet så länge därför ganska mörka nu.Crille. jag vet tyvärr inte var stenen kommer ifrån men jag kan försöka ta reda på det. har köpt den på Håkanstorp Zoo i Malmö.okej, trevliga att bygga med:) Citera
a.nilson Postat 7 juni 2009 Författare Postat 7 juni 2009 en blå skönhet. ska se om bengan kan ta några bättre foton nån dag. Citera
saltbjörkan Postat 7 juni 2009 Postat 7 juni 2009 här går det undan vad är karet 2 månader =) ser redan ut som du haft de i ett år ju =) ser riktigt fint ut Citera
a.nilson Postat 7 juni 2009 Författare Postat 7 juni 2009 här går det undan vad är karet 2 månader =) ser redan ut som du haft de i ett år ju =) ser riktigt fint utkaret är inne på vecka 5 nu. det levande har varit i ca 3v en del var redan innan lite strörre. men vist fan växer det snabb. en del koraller har redan vuxit fast på stenen samt att nån korall redan fått fot på limet.dock behöver jag mer sten inom snar framtid. (ca 30kg till.) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.