Postat 12 maj 200916 år Författare Trevligt! Vad kommer du köra för fisk denna gången?Har inte lyckats bestämma mig än. Men nåt kul ska d nog kunna bli.
Postat 14 maj 200916 år Författare "kickstart" dag 5. algfas 2. kiselalgerna börjar nu avta lite smått o lite gröna trådalger börjar komma mer o mer.
Postat 21 maj 200916 år Författare ny bild på "algbaljan" men städpatrullen är igång.värde:temp 26.5 graderkh 7ca 380mg 1450nitrat 0fosfat 0
Postat 21 maj 200916 år Det ser ju bra ut Herr Nilsson !!!Det börjar ju ta sig !!!Snart dags för ett besök !!
Postat 29 maj 200916 år Författare lite nya bilder. har fått i några koraller o musslor nu.nyfikna fiskar har man oxå.
Postat 29 maj 200916 år Författare det ser en lite väl tomt ut, men d kommer mer koraller o fisk sen.
Postat 29 maj 200916 år Tycker det ser cleant och fint ut Bara att fylla ut det lite mer med tiden, du verkar ju inte ha några algproblem eller liknande
Postat 29 maj 200916 år Författare Tycker det ser cleant och fint ut Bara att fylla ut det lite mer med tiden, du verkar ju inte ha några algproblem eller liknande Tackar.tror ZEOviten gör sitt i karet. har lite gröna trågalger på några stenar o lite på sanden men kirurgerna äter det.tar det lite lugnt med all fisk o sånt. vill ju inte chocka karet..
Postat 30 maj 200916 år Författare i denna hobbyn så får det ta tid......vad har du för planer i karet då???missade ditt inlägg. Har tänkt inrikta mig mest på sps men nåna lps måste man oxå ha. Har beslutsångest ang. vilken fisk som jag ska ha.
Postat 4 juni 200916 år Författare :nya bilder: lite nya bilder har ingen dött av. tyvärr blir bilderna väldigt ljusa.
Postat 4 juni 200916 år fint, på bilden till vänster har du en sten som ser ut som en avbruten trädgren, jag har en sån oxå, vet du var stenen kommer ifrån?
Postat 5 juni 200916 år Författare Ser bra ut Anders! Vilken acropora är det du tar med fraggar på till Manne?blid 3 mellan clownerna. har inte varit i karet så länge därför ganska mörka nu.Crille. jag vet tyvärr inte var stenen kommer ifrån men jag kan försöka ta reda på det. har köpt den på Håkanstorp Zoo i Malmö.
Postat 5 juni 200916 år Författare Det ser ju riktiget Najs ut Anders !!!Vill se en helbild också kompis !!!!kommer fler kanske ikväll. känns som om jag behöver mer sten.
Postat 5 juni 200916 år blid 3 mellan clownerna. har inte varit i karet så länge därför ganska mörka nu.Crille. jag vet tyvärr inte var stenen kommer ifrån men jag kan försöka ta reda på det. har köpt den på Håkanstorp Zoo i Malmö.okej, trevliga att bygga med:)
Postat 7 juni 200916 år Författare en blå skönhet. ska se om bengan kan ta några bättre foton nån dag.
Postat 7 juni 200916 år här går det undan vad är karet 2 månader =) ser redan ut som du haft de i ett år ju =) ser riktigt fint ut
Postat 7 juni 200916 år Författare här går det undan vad är karet 2 månader =) ser redan ut som du haft de i ett år ju =) ser riktigt fint utkaret är inne på vecka 5 nu. det levande har varit i ca 3v en del var redan innan lite strörre. men vist fan växer det snabb. en del koraller har redan vuxit fast på stenen samt att nån korall redan fått fot på limet.dock behöver jag mer sten inom snar framtid. (ca 30kg till.)
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.