a.nilson Postat 29 juni 2009 Författare Postat 29 juni 2009 Hamnade på akvarieutstyr i Danmark i lördags. Tyvärr väntade dom på ny sändning så det var ganska lite saker i Karen, men lite LS köpte jag. Väldigt porrös är den med tror nog dom hade 2000kg LS. Dit ska jag åka igen iallafall. Citera
amatören Postat 5 juli 2009 Postat 5 juli 2009 snyggt anders. vad är det för koraller??.....hur går pumpen??? blev jä...gt sugen på den efter träffen. Citera
a.nilson Postat 5 juli 2009 Författare Postat 5 juli 2009 Pumpen funkar fin fint. vad jag hört så korallen på bild 2 ska vara en australiensisk montipora, den andra vet jag inte. hoppas på att någan kan identifiera den eller båda. någon som vet? Citera
Bengan Postat 5 juli 2009 Postat 5 juli 2009 Montipora Undata och den andre tror jag är en Tubinaria, men är inte säker. Citera
a.nilson Postat 5 juli 2009 Författare Postat 5 juli 2009 Är riktigt nöjd med köpen. Mer koraller ska inhandlas snart. Citera
NephruruS Postat 5 juli 2009 Postat 5 juli 2009 Tycker nr1 ser ut som Alveopora Gigas http://www.starfish.ch/Fotos/cnidarians-Nesseltiere/corals-Korallen-Anthozoa/hexacorallia-Hexakorallen/hard-corals-Steinkorallen/Alveopora-gigas1.jpgEller Turbinaria peltatahttp://images.google.se/images?hl=sv&safe=off&rlz=1C1GGLS_svSE309SE309&um=1&q=Turbinaria+peltata&sa=N&start=20&ndsp=20 Citera
a.nilson Postat 5 juli 2009 Författare Postat 5 juli 2009 Tror mer på Turbinaria än på Alveopora. Citera
Johan2x Postat 5 juli 2009 Postat 5 juli 2009 Hamnade på akvarieutstyr i Danmark i lördags. Tyvärr väntade dom på ny sändning så det var ganska lite saker i Karen, men lite LS köpte jag. Väldigt porrös är den med tror nog dom hade 2000kg LS. Dit ska jag åka igen iallafall.Är du riktigt nöjd med stenen? Fundrar på att införskaffa den där. Man kan ju spara en hel delpengar om man skall ha många kilo. Hade dom stora grundstenar osså?/Johan Citera
a.nilson Postat 5 juli 2009 Författare Postat 5 juli 2009 Är du riktigt nöjd med stenen? Fundrar på att införskaffa den där. Man kan ju spara en hel delpengar om man skall ha många kilo. Hade dom stora grundstenar osså?/Johanjag är nöjd med stenen. där fanns LS i alla storlekar o former. jag ska handla mer sten där när jag e där nästa gång. Citera
Johan2x Postat 5 juli 2009 Postat 5 juli 2009 jag är nöjd med stenen. där fanns LS i alla storlekar o former. jag ska handla mer sten där när jag e där nästa gång.Vet du var den kommer ifrån? Odlad? Är det samma pris som på deras hemsida?/Johan Citera
a.nilson Postat 5 juli 2009 Författare Postat 5 juli 2009 Vet du var den kommer ifrån? Odlad? Är det samma pris som på deras hemsida?/Johanvet inte var den kommer ifrån. har för mig den kostade ca 65 danska/kg, +- några kr. Citera
a.nilson Postat 7 juli 2009 Författare Postat 7 juli 2009 Har mätt mina vattenvärde idag, äntligen så har jag fått upp mitt kh till 8. Ca 450 men jag får nog köpa nytt mg-test det har visat för mycket innan o nu visa den 1500, om jag inte mins fel så enligt Bengans elos-test visade mitt salifert nära 100 för mycket. Blir att skaffa nytt i veckan. Annars flyter det på som vanligt. Ska försöka fixa autopåfyllningen i veckan. Citera
a.nilson Postat 8 juli 2009 Författare Postat 8 juli 2009 Du kan låna mitt mg test.Tack Bengan. Hämtar det idag då. Citera
a.nilson Postat 17 juli 2009 Författare Postat 17 juli 2009 några nya bilder från d senaste inköpen.en linslus fick vi oxå med. Citera
Freddi Postat 17 juli 2009 Postat 17 juli 2009 Snygga koraller Anders !!Är inte den andra bilden lite missvisande då den jag fick av dig igår var betydligt gulare.Din ljusblåa korall är grymt fin!! Citera
a.nilson Postat 17 juli 2009 Författare Postat 17 juli 2009 bild 2 är ilsket gul. dålig kamera bara. Citera
Freddi Postat 17 juli 2009 Postat 17 juli 2009 bild 2 är ilsket gul. dålig kamera bara.Det var det jag trodde, då bilden jag fick igår var väldigt gul !! Citera
a.nilson Postat 17 juli 2009 Författare Postat 17 juli 2009 Får väl be fotograf-Bengan att ta nåna nya bilder. Vår lille skit kamera funkar inte så bra. Citera
a.nilson Postat 22 juli 2009 Författare Postat 22 juli 2009 Var hos Bengt på marinakvariet idag. Blev en Sohal o en fin mussla samt nåna koraller. Blev riktigt nöjd med köpen. Ska försöka fixa bilder d närmaste dagarna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.