Gå till innehåll

Krabba: Vad är detta för filur?


libben

Rekommenderade inlägg

Aja, verkar ju vara en hårig krabba, stämmer in på beteendebeskrivningen iaf. Visserligen gör väl 70 procent av arterna det ;)

Lät den få gå in i samma sten som den huserade förut. Undrar om den får något käk när den aldrig verkar vistas ute i karet, håller bara till i samma sten hela tiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ganska säker på att jag har exakt en sån som du har i mitt RSM.. kunde inte gissa att det var en Eupilumnus sp.. men om man byter det lila mot svart är det exakt det.. jag har inte fångat min... den lever längst ned och allt rasar om jag ska jaga den.. klorna ser väldigt platta ut, och jag har läst en tumregel någon stans, om klorna inte är vassa så är de i växtätare.. men fortfarande kan växtätare bli problem om de blir riktigt stora.. eller nåt..

och min är nästan centimetern större än min fullväxta smaragdkrabba.. hehe.. men.. än så länga har han inte gjort någon skada.. så då får han stanna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...