Gå till innehåll

Skummare som flippar ur. AM Turbo flotor


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Jag har också en sådan skummare som dig, Min beter sig också lurigt ibland nör man gjort rent den.

Det hela har resulterat i att jag inte litar på den till 100% så nu åker den ner i ett eget fack i sumpen, vågar inte ha den hängande utvändigt längre

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har den blivit ännu skummare.

Röret i skummarkoppen är nästan halvfull skulle väl uppskatta det till 1/3 del fullt. Men ändå skummare den nästan inte bort någon vätska.

Innan när vatten nivån var lägre fyllde den upp koppen på noll tid.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en fråga från en med samma skummare som köptes att den lovordats på detta forum =)

Hur högt ska vattnet vara? kan ni ex-vis tömma koppen utan att stänga av skummaren? för det kan ajg verkligen inte göra utan översvämning.. ;)

Sen skummar min inget heller, men jag tror de beror på att karet e nytt o för tillfället helt obelastat sånär på 2 räkor..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte ta bort koppen utan att det rinner över, men det är skitsamma tycker jag för när man stänger av den då och så så åker alla skit ut som fastnat iinsuget på pumpen.

Jag tycker skummaren är helt OK i förhållande till priset

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK, ja jag menade inte att den inte var bra, e bara nyfiken på om jag

har för högt vattenstånd i min, men det verkar ju variera hur det ser

ut hemma hos er andra =)

Sen funderar jag på att stänga av min några timmar per dygn, när jag

sak somna ;) Hur uppträder era vid av/på stängning? Har hört att de

lätt kan överskumma och liknande, men gäller det bara vid rengöring?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dimorb

Jag tycker att det låter väldigt skumt att man kletat silikon i "rattarna"smiley2.gif.

Skulle direktmisstänka att något var trasigt, du behöver ju kunna justera när förhållanden ändras! som tex rengörning då du ävenbehöver kunna rengöra rören. Sedan tar det ju ett tag innan skummaren lugnat ner sig och du kan se resultatet avjusteringen.

Om det är rätt pump till skummaren är nu utloppetför strypt och den skummar över.Jag tycker att du ska ta reda på varför det är silikon där, rattarnaska sittaordentligt det finns ingen risk att man "råkar" ställa om den eller att den skulle göra detta av sig själv pga vibrationer lr något.

Om vätskan i botten av koppen har samma färg som vattnet i övrigt är det förmodligen inte mkt mer än just vatten. Det enda problemet med skummaren som jag kunde märka var att den hadde svårt att ta emot det där absolut tjockaste skummet? För mig fastnade en skummboll i locket på koppen som sedan hindrade mer skum från att entra koppen. Med lite blaskigare skum uppstod aldrig det problemet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sen funderar jag på att stänga av min några timmar per dygn, när jag sak somna ;)

-Led in luftslangen i något ljudisolerande istället,lite pumpljud är du väl härdad för.Men tänkt på att slangen leder rakt ut i ditt vatten så en påse med asbetsdamm kanske inte är den bästa ljudämparen. smiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...