Gå till innehåll

Fisk/koraller via postorder??


nuked_bunny

Rekommenderade inlägg

Undrar om nån vet nån pålitlig hemmsida från sverige där man kan beställa fisk o koraller via postorder???? nån som kanske har beställt o som vet att det är friska grejjer man får, och som fraktas bra paketerat.. eller e det för riskabelt att köpa via postorder???? brukar oftast hämta grejjena själv, men det känns som utbudet här i blekinge kunde vara större..

post-3828-14468917213924_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varför inte köra hit till götet en lördag. Då har du innom 2 mils radie 4 butiker att leka i. Fast risken är väl att du fastnar i dem och bara hinner med en eller två... postorder är alltid riskabelt men jag vet att göran i lerum skickar grejor men du får själv så för risken...sen brukar de skicka med buss och frågan är hur det funkar till blekinge..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varför inte köra hit till götet en lördag. Då har du innom 2 mils radie 4 butiker att leka i. Fast risken är väl att du fastnar i dem och bara hinner med en eller två... postorder är alltid riskabelt men jag vet att göran i lerum skickar grejor men du får själv så för risken...sen brukar de skicka med buss och frågan är hur det funkar till blekinge..

Jo brukar åka ibland till en polare i göteborg, snackade med en snubbe som hadde en grymt liten zoo butik utanför stan, men han sa att ingen butik i göteborg sålde saltvatten,, men nu när du säger det så ångrar jag att jag inte kollade upp det själv.. finns det nån butik i centrum som säljer saltvattens fisk/koraller?? har ingen bil, så brukar ta tåget till gbg,, så då kan man droppa förbi innan man tar tåget hem nån gång.. spanade lite sist jag va där, och då nämdes nån Herkules zoo butik, men det skulle tydligen vara utanför stan..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Herkules är väl ungefär tre hållplatser med femman + en liten promenad från centralstationen.

Ciklidhuset i Lerum ligger en lite mindre promenad från Lerumspendeln.

Till Marinakvariet är det ändhållplats på spårvägen + några hållplatser med buss + den längsta promenaden men möjlighet är det på ungefär en trekvart.

Kartor finns på Eniro.se eller hitta.se.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Koraller må så vara men fisk och postorder är ingen lätt kombination. För fisk gäller djurtransportreglerna vilket ställer krav på tillstånd hos transportör, i särskild ordning besiktigade fordon, tillsyn och diverse annat smått och gott. Det är därför synnerligen svårt att sköta sånt på ett lagligt sätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Koraller må så vara men fisk och postorder är ingen lätt kombination. För fisk gäller djurtransportreglerna vilket ställer krav på tillstånd hos transportör, i särskild ordning besiktigade fordon, tillsyn och diverse annat smått och gott. Det är därför synnerligen svårt att sköta sånt på ett lagligt sätt.

Ne fisk e iof inget jag tro jag skulle våga beställa via postorder.. men det e mest koraller jag e ute efter.. finns inte så mycket intressant här hemma i dessa butiker.. jo kan tänka mig med alla dessa krav på tillstånd att frakten blir betydligt dyrare me..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oh fan, jo Ronneby handlar man en del, bodde där innan.. vad heter butiken/butikerna som säljer "salt" i kristianstad???? vet du om dom har nån hemsida???

zoologiska heter den här i stan. Ligger brevid willys.

vet inte hur detta blir taget som reklam så tycker moderatorerna att det är fel så ta bort inlägget!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

zoologiska heter den här i stan. Ligger brevid willys.

vet inte hur detta blir taget som reklam så tycker moderatorerna att det är fel så ta bort inlägget!

Är affären värt ett besök, enbart för saltavdelningen? Tycker om utflykter, så varför inte en tur till K-Stad. Detta inlägg kan också ses som olämpligt och om det är förolämpande mot affären i fråga, var god radera inlägget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varför skriva inlägg som ska tas bort hehe ;) visst inte det fanns en butik ik-stad så det är väl bra att det nämns.

Tanken är ju inte att ta bort inlägg men det finns regler för olika saker som exempel reklam för affärer som inte är annonsörer här......därför skrev jag som jag gjorde iom att jag inte har så stor koll på reglerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tanken är ju inte att ta bort inlägg men det finns regler för olika saker som exempel reklam för affärer som inte är annonsörer här......därför skrev jag som jag gjorde iom att jag inte har så stor koll på reglerna.

Ok, visst inte att reglerna var så hårda. Jag sponsrar ju oxå, borde man då inte få rucka på reglerna lite då ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe rolig diskusion där,, orka bry sig om det e reklam hehe,, kan juh iof nämna Activa Zoo här i kallinge tyyp tre mil härifrån karlskrona, men deras hemsida finns reggad här på guiden om man klickar på länkar, tro tillomed att dom ligger på toppen på listan.. bodde tvärs över vägen där innan, så man va lite av en stammis hehe.. men han har lite smått o välja bland..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Är på jakt efter en Alpheus bellulus eller Alpheus randalli räka,

eftersom min handlare inte verkar kunna beställa hem en åt mig.

Men jag hittar ingen på någon postordersida.

Gillar egentligen inte levande via postorder men.

Tror ni att t.ex amazon kan ta hem en från sin leverantör och sedan skicka till mig?

Eller kan man bara beställa det han har i lagerlistan?

Skulle ju kunna ringa dit men någon här kanske redan vet.

Och så kanske någon annan undrar samma sak.

Förlåt om jag lånade tråden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Går ju tåg från alingsås till kungsbacka. Tåget stannar 50 meter från ciklidhuset i lerum och i kungsbacka har man 3 minuter till ted och man kan åka med samma tåg från lerum till kungsbacka med. Man paserar centralstationen i götet med på vägen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...