NephruruS Postat 8 maj 2009 Författare Postat 8 maj 2009 Då detta system innehåller i runda slängar 200liter mer vatten än mitt förra så ökar jag dosen vodka från 2,5ml till 4ml som underhålls dos. Nitraten ligger fortfarande på 0 vilket känns skönt Iofs så är det väl inte så konstigt då det är uppfyllt med osmosvatten men tänkte att det kunde vara kul att göra ett test iaf för att se ifall sanden innehöll en massa nitrat men det verkar den inte ha gjort! Bilder kommer idag, är dock inte helt nöjd med den högra sidan då jag vill ha uppbyggnaden där lite mer som ett stenrös istället för så rakt som det står nu vilket gör att det blir lite svårare att placera ut koraller för tillfället men får väl köpa på mig lite mer sten så småningom, har 36kg i karet och 4-6kg i sumpen (stenar som jag inte gillar speciellt mkt) Tänkte väl få ner kanske 5-8kg till i karet och kanske 5kg till i sumpen.Så om någon som läser detta och bor i östergötland har ett par stenar till övers pga ombyggnation i sitt rev så får du/ni gärna skicka mig ett PM.Har också tankar om att införskaffa mig en till kirurg ganska snart och skulle vilja ha hjälp med vilken då jag velar ganska mkt om dessa:1 till Flavescens (då dem verkligen lyser upp karet)1 Scopas1 Tominiensis1 Leucusternon1 Hepatus.Har skitsvårt för att bestämma mig då jag gillar dem alla!
Curtus Postat 8 maj 2009 Postat 8 maj 2009 Snyggt Henke! Förstår vad du menar med att det har mer potential, vart en stor skillnad i ytan om man jämför när sakerna var i gammla karet! Kör hårt=)Hade
Ragman Postat 8 maj 2009 Postat 8 maj 2009 japp mycket sköna firrar o skåda har 2 st som lever rövare i mitt kar.
NephruruS Postat 8 maj 2009 Författare Postat 8 maj 2009 Snyggt Henke! Förstår vad du menar med att det har mer potential, vart en stor skillnad i ytan om man jämför när sakerna var i gammla karet! Kör hårt=)HadeJa precis! =) Kommer nog bli bra tillslut
NephruruS Postat 8 maj 2009 Författare Postat 8 maj 2009 Jag röstar för hepatus. Gillar dom skarpt!Samma här, måste bara köpa ny pump till uv-c´t först
NephruruS Postat 8 maj 2009 Författare Postat 8 maj 2009 Ny helbild på karet då efter att några nya koraller+fraggar kommit ner ikväll Det blev en skapligt stor Caulastrea (candy cane?)1 vackert blå acropora3 enzmann fraggar 3 acropora millepora fraggar
NephruruS Postat 9 maj 2009 Författare Postat 9 maj 2009 Slänger upp några mer bilder..Önskar dock att jag vore en bättre fotograf! CaulastreanBlåa Acroporan Högra sidan av karetSandanemonenEuphyllian
NephruruS Postat 9 maj 2009 Författare Postat 9 maj 2009 jag Bokstavligt talat HATAR allt vad heter ytavrinning, sump och gurgelbuster!!! Skulle försöka få tyst på helvetes avrinningen och fick säkert en 50-70liter vatten på golvet.Ångrar att jag skaffade ett akvarie med sump överhuvudtaget, får man inte huvudvärk av äckel gurglandet så får man översvämmning!
NephruruS Postat 9 maj 2009 Författare Postat 9 maj 2009 Någon som har ett fungerande tips om hur jag får tyst på skitavrinningen innan jag pluggar igen dem borrade hålen och kör det som ett vanligt kar?
crille Postat 9 maj 2009 Postat 9 maj 2009 har du testat med durso? tycker det funkar fint om än lite krångligt att ställa in:)
NephruruS Postat 9 maj 2009 Författare Postat 9 maj 2009 har du testat med durso? tycker det funkar fint om än lite krångligt att ställa in:)Nej har inte testat med det, det jag har testat är att göra en Hofer gurgel buster men måste ha misslyckats totalt..http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=8&t=16686Har du någon bra länk till hur man gör en durso?
NephruruS Postat 9 maj 2009 Författare Postat 9 maj 2009 kika här http://www.dursostandpipes.com/make-your-own-diyTack för länken ska försöka mig på det där i veckan
crille Postat 9 maj 2009 Postat 9 maj 2009 Tack för länken ska försöka mig på det där i veckan till o med jag klarar att göra en durso;)
NephruruS Postat 9 maj 2009 Författare Postat 9 maj 2009 Decorator krabban som alltid börjat komma fram efter 7-8tiden när mh´n släckts, i förra karet var han aldrig framme förens karet var nattsvart.Och kirurgen är där och försöker äta alger ifrån honom som han kamoflerat sig med, rätt kul o se =) Sen tänkte jag kolla en sak angående denna sjöborre ni ser på bilden, är det en sån som äter kalkalger?
NephruruS Postat 9 maj 2009 Författare Postat 9 maj 2009 Såg precis min nya sandvändare för första gången som jag köpte i tisdags Kändes skit kul då jag misstänkte att han dött eller åkt ner i sumpen så har letat efter lik när jag ändrat om aquascape samt glott som en galning i sumpen efter han
NephruruS Postat 10 maj 2009 Författare Postat 10 maj 2009 Min drake ligger ute på annons då jag tycker han är i minsta laget att hålla reda på när man fixar med aquascape, ställer iordning fraggar osv.https://www.saltvattensguiden.se/annonser/showproduct.php?product=6614Draken eventuellt såld.
NephruruS Postat 10 maj 2009 Författare Postat 10 maj 2009 Precis bokat upp mig på en grymt läcker lila flak montipora =) Ska hämtas i början av veckan som kommer nu, eventuellt imorgon beroende på vad vi kommer överens om imorrn Bild stulen ifrån annonsen!
Benighted Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 Precis bokat upp mig på en grymt läcker lila flak montipora =) Ska hämtas i början av veckan som kommer nu, eventuellt imorgon beroende på vad vi kommer överens om imorrn Ajaj, du hann före mig Grattis Egentligen var den väl lite för stor för mitt lilla kar... Damn att man kan vara sugen på att uppgradera ... Får väl ta och köpa en fragg av dig sen senare nån gång P.S. Nya karet ser riktigt bra ut, kommer att bli grymt när det är klart D.S.
NephruruS Postat 10 maj 2009 Författare Postat 10 maj 2009 ett klipp:)Ja jag tycker det =) Dock så tycker jag att det är riktigt svårt att placera ut flakisar så kommer säkert behöva ändra scapen lite när jag hämtat den.
NephruruS Postat 10 maj 2009 Författare Postat 10 maj 2009 Ajaj, du hann före mig Grattis Egentligen var den väl lite för stor för mitt lilla kar... Damn att man kan vara sugen på att uppgradera ... Får väl ta och köpa en fragg av dig sen senare nån gång P.S. Nya karet ser riktigt bra ut, kommer att bli grymt när det är klart D.S.Ja, trist för din del Jani, men jag är skitglad att jag hann före =)När blir det uppgradering för din del då? Ditt 112l börjar väl bli lite fullt med koraller och fraggar redan? Självklart får du köpa en fragg utav mig sen när/om det blir fraggdags Tackar Är riktigt nöjd hittills, (Mer nöjd än jag någonsin var med det andra faktiskt!)
Rekommenderade inlägg