Gå till innehåll

NephruruS 375liter+100sump


NephruruS

Rekommenderade inlägg

  • Svar 292
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tråkigt! Har själv varit i den sitsen att ett kar tömts då en packning på ett ytterfilter spruckit och filtret pumpade ut ca 550 liter vatten.

Hade du inte sumpen dimensionerad så den kunde ta emot allt vatten som kunde rinna tillbaka? Det bör ju bara vara det vatten som är i returröret på väg upp?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ajdå, är det returen det? Då hade jag nog förlängt den själv, men det är ju lätt o säga när man inte har karet själv...

Jo precis det är returen..

Drog lite i T-korset som sitter där nyss men får det ej att släppa, vet ju inte om det är limmat eller bara dit tryckt, är det limmat så kan jag ju råka dra sönder allt så det blir en katastrofal läcka istället..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt med Ricordea, .. aj då gjorde ni en gemensam beställning på Ricordea då kunde jag varit med på ett hörn, skulle gärna ha några stycken.

Men det kanske blir fler gånger.

Ja det blir säkerligen fler gånger, Jag är intresserad utav fler iaf :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hämtade en svart/vit clown för ett tag sedan utav JustJohnny som han skänkte bort, Tackar Johnny!

Den har redan hittat en värd, vilket blev min vita sandanemon som jag hade hoppats på! =)

[ATTACH]33677[/ATTACH]

Trevligt :)

Den jag hämta har ingen lust att hitta nån värd :x

Simmar bara glatt fram!

O äter som en häst!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ja, den såg ju lite blyg ut den där E. ancora:n :) ... Man blir ju rätt sugen på ett större kar om man säger så, hade kollat in dom stora Euphylliorna som dom hade på KF. Men i mitt kar kan jag ju numer bara få in några få små fraggar till.

P.S. På dom äldre bilderna, din nya montipora hade ju verkligen börjat få till en bra färg där, hoppas min skiftar också då den står lite ljusare nu. D.S.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, den såg ju lite blyg ut den där E. ancora:n :) ... Man blir ju rätt sugen på ett större kar om man säger så, hade kollat in dom stora Euphylliorna som dom hade på KF. Men i mitt kar kan jag ju numer bara få in några få små fraggar till.

P.S. På dom äldre bilderna, din nya montipora hade ju verkligen börjat få till en bra färg där, hoppas min skiftar också då den står lite ljusare nu. D.S.

Hehe jo lite för blyg för min smak, men den vänjer sig nog snart :)

Ja montiporan har blivit riktigt läcker, tyvärr har jag ingen bild som är i närheten utav rättvis men den skimrar ordentligt i lila/rosa typ :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och så ett par bilder då :)

Är grymt nöjd med anthiasarna, kommer garanterat köpa några fler av annan art så småningom, grymt trevliga fiskar som gick ihop i ett stim från dess att påsen tömdes ut i karet så inga fegisar här inte :)

Anthias

post-3571-14468917512542_thumb.jpg

Bangaii

post-3571-14468917512669_thumb.jpg

Ber om ursäkt för skräpiga mobil bilder..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jahopp här händer inte mkt alls, för varmt för att grejja med karet ;)

Tricolorn som jag köpte 14/2á har börjat bli lila med gröna polyper istället för vit/rosa med gula polyper.

Tyvärr dåliga bilder men skillnad i färg på korallen iaf.

Dessvärre tycker jag inte att den växt en cm så kan ju verkligen inte säga att jag har någon bra tillväxt här hemma iaf!!

post-3571-14468917555358_thumb.jpg

post-3571-1446891755551_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske börjar bli dags att hälsa på dig igen, du upptäcker väl inte om en gren försvinner ifrån tricolorn va ;)... Är ju en fin korall vilken färg den än har :)... Har du tillväxt på dina andra acrosar då? som den blå ifrån Borg m.m. Är ju lite konstigt om du inte har det, då måste man ju fundera vad det beror på, för dom växer ju på bra hos mig...

Var hos den lokala handlaren idag, visste inte att det var sista öppetdagen före semestern, men tur att man drog förbi i.a.f. :) blev nån inte helt identifierad SPS-fragg (hoppas på Pocillipora men vi får se) samt en rätt stor flakväxande LPS (i Echinopora/Echinophylla/Mycedium/Oxypora området) lite dyr men hoppas den ska färga ut i mitt kar, såg att den hade en del fina flurocerande orange fläckar och runt munnen, blir intressant att se vad som sker. Börjar bara bli problem att man får stapla korallerna ovanpå varandra snart ;)

Allt går bra i karet annars? trots den otäcka värmen :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...