Arcticreef Postat 3 maj 2009 Dela Postat 3 maj 2009 Har precis skaffat detta test och mät värdet var "off the scale"! Tyvärr vet jag väldigt lite om det, vad det mäter för ämnen osv. Organics är just ett ganska stort begrepp. Nån därute med erfarenhet av det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 3 maj 2009 Dela Postat 3 maj 2009 Nej, men jag är lika intresserad som dig, jag har funderat länge på om den är användbar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 3 maj 2009 Dela Postat 3 maj 2009 Håller med ! Det vore kul om det gick att dra slutsatser av testet ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 4 maj 2009 Dela Postat 4 maj 2009 En sökning på Google gav detta som första resultat: • Some organic compounds, such as phenolics/humic acids cannot be removed effectively by skimming, biological filtration or activated carbon. These compounds can become refractory (difficult to remove) and have a negative effect on the water quality.• The Salifert Organics test is a semi-quantitative measure for such compounds, and no other manufacturer offers such a test kit.Länk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 13 april 2010 Dela Postat 13 april 2010 BumpÄr det någon som använt denna? och såna fall vad får man ut för intressant från den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 13 april 2010 Dela Postat 13 april 2010 Jag har fortfarande ingen aning om detta är ett bra testkit, eller enbart ett bra-ha test kit. Någon som använder det och vilka slutsatser kan man dra? Och vilka eventuella åtgärder är påbjudet om värdet är fel? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.