chaboo Postat 16 maj 2009 Postat 16 maj 2009 Hej, tänkte höra hur ni andra förvarar ert osmos vatten.Jag har mitt i en dunk utan cirkulation och funderade på om man ska ha en pump i för att inte vattnet ska bli dåligt då det står och väntar på att få fyllas ner i akvariet, hur gör ni och vad rekomenderar ni.Såg ingen lämpligare tråd att skapa frågan i så det blev denna, är den i fel får Admin gärna flytta den. Citera
amatören Postat 16 maj 2009 Postat 16 maj 2009 Har hört om dom som har den försluten i mörker.....typ en gardrob eller liknande. Citera
Ted-m Postat 16 maj 2009 Postat 16 maj 2009 Har mitt på dunk.Inget specielt förvarings ställe utan står oftast mitt på vardagsrumsgolvet. Citera
Johan2x Postat 16 maj 2009 Postat 16 maj 2009 Min står med korken på i rummet. Inga problem hittils./Johan Citera
Lasse Postat 16 maj 2009 Postat 16 maj 2009 RO vatten är så nära rent vatten som det kan tänkas. Det skall inte innehålla något organiskt material som kan bli till substrat för bakterier - alltså är det ganska hållbar. Viktig är dock att ha det förslutet och att man har det i rena behållare.MVH Lasse Citera
Arcadius Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 RO vatten är så nära rent vatten som det kan tänkas. Det skall inte innehålla något organiskt material som kan bli till substrat för bakterier - alltså är det ganska hållbar. Viktig är dock att ha det förslutet och att man har det i rena behållare.MVH LasseHur länge anser du att blandat saltvatten håller, förslutet och i rena behållare, Lasse? Citera
NephruruS Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 Hur länge anser du att blandat saltvatten håller, förslutet och i rena behållare, Lasse?Tror du finner svaret på den frågan här där Lasse själv har varit med och diskuterat det https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=21621&highlight=f%F6rvara+vatten Citera
uffe_erixon Postat 28 februari 2010 Postat 28 februari 2010 (ändrat) Så med andra ord skulle man kunna köra med vanligt batterivatten(destillerat)?Skulle underlätta en hel del då jag kan komma över 25L dunkar med det. uffe Ändrat 28 februari 2010 av uffe_erixon Fel inlägg Citera
DIRAVI Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Så med andra ord skulle man kunna köra med vanligt batterivatten(destillerat)?Skulle underlätta en hel del då jag kan komma över 25L dunkar med det. uffeDet vanliga baterivattnet är ej längre destilerat, som det var förr, utan avjoniserat. Citera
-=Mr_B=- Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Destilerat, kondenserat, avjoniserat, RO. Same same, just different.B! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.