Gå till innehåll

Osmos vatten


chaboo

Rekommenderade inlägg

Hej, tänkte höra hur ni andra förvarar ert osmos vatten.

Jag har mitt i en dunk utan cirkulation och funderade på om man ska ha en pump i för att inte vattnet ska bli dåligt då det står och väntar på att få fyllas ner i akvariet, hur gör ni och vad rekomenderar ni.

Såg ingen lämpligare tråd att skapa frågan i så det blev denna, är den i fel får Admin gärna flytta den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

RO vatten är så nära rent vatten som det kan tänkas. Det skall inte innehålla något organiskt material som kan bli till substrat för bakterier - alltså är det ganska hållbar. Viktig är dock att ha det förslutet och att man har det i rena behållare.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

RO vatten är så nära rent vatten som det kan tänkas. Det skall inte innehålla något organiskt material som kan bli till substrat för bakterier - alltså är det ganska hållbar. Viktig är dock att ha det förslutet och att man har det i rena behållare.

MVH Lasse

Hur länge anser du att blandat saltvatten håller, förslutet och i rena behållare, Lasse?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...
Så med andra ord skulle man kunna köra med vanligt batterivatten(destillerat)?

Skulle underlätta en hel del då jag kan komma över 25L dunkar med det.

uffe

Det vanliga baterivattnet är ej längre destilerat, som det var förr, utan avjoniserat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...