Gå till innehåll

amatörens 800L FOWLR


amatören

Rekommenderade inlägg

Tjena

Har nu haft ett 800 liters saltkar i 2 år cirka med blandad framgång.

Sitter i planerna att göra en renovering i hallen och då kom kärleken på att riva väggen mellan hallen och vardagsrummet och sätta akvariumet där lite som rumsavdelare eller nåt så man ser karet från 3 av 4 sidor.

Då kom tankarna på FOWLR med tanke på att jag jobbar som jag gör och har varken tiden eller engagamanget att hålla på med koraller (SPS,LPS)

Tekniken:

Tunze (6000 L/H)

sunsun wavemaker (12000 L/H)

aquastyle armatur (3*250w mh, 2*64w t5)

Deltec skummare TS1060

Newjet 3000 (Returpump)

Invånare:

P. imperiator

Ocellaris 2st

Moorish idol

Kopparbandad pincettfisk

V. strigata

scooter gobidee

bicolor

corall beauty

bangaii

trebandad frökenfisk

korallbandad räka

putsarräkor 2st

Tips och idér om FOWLR och do's and dont's är alltid välkomna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

kul projekt,med den armaturen kan du ju köra lite enklare koraller oxå:)

Tack...jo det tycker vi me. Det behövdes lite upprustning så då tog vi och slog två flugor i en smäll och startar om karet för ingen av oss är riktigt nöjda med hur det ser ut nu.

Enklare koraller kommer det ju vara....men bara mjukisar och sånt lätt.

Här kommer lite bilder på hallen och vardagsrummet.

Väggarna som skall bort är den direkt bakom akvariumet och biten över dörren och i hallen är det en bit av vänster (60cm) och biten över dörren.

Höger vägg i hallen är akvariumväggen.

post-3980-14468917334879_thumb.jpg

post-3980-1446891733505_thumb.jpg

post-3980-14468917335214_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir säkert jättehäftigt att se karet från flera håll!

Med FOWLR kan du ju strunta i Kalcium- och Magnesiumhalten också, vilken förenklar ganska betydligt :)