Gå till innehåll

amatörens 800L FOWLR


amatören

Rekommenderade inlägg

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

det blir säkert en här....skall bara hit den först he he he. Har blivit två nya fiskar idag.....En LSD-mandarin och manne inspirerad salarias.

Här är lite helkars bilder från alla tre sidorna. Ni får ta att det inte är putsade rutor.

Varför kikare?Det var väl inte snällt? Du får väl köpa en lagom stor......!!!

post-3980-14468918169882_thumb.jpg

post-3980-14468918170217_thumb.jpg

post-3980-14468918170492_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kollat lite på ozon. Jag har tittat på ozon till karet. Enligt uppgifterna på olika webbutiker så bör 100mg/h vara lagom till mig men när jag pratade med en butiksinnehavare så rekomenderade han 50mg/h till mig för att han trodde inte att min skummare skulle klara det. Min skummare är en st 1060 deltec.

Nån som kan ge lite klarhet i varför den inte skulle klara det och ifall man skall ta en 100mg eller räcker 50mg?????

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kört med ozon i mitt kar och skummaren jag har byggt fungerade det i men det är plasten som vittrar sönder där oxonen går in jag körde på slangen till luften och det t korset tålde inte ozon den typ smälte för mig men när den vart för dålig bytade jag bara men är det skummare så är det inte lika roligt om den skulle gå sönder.

snyggt kar och kul när flera i hemmet tycker om att dona med karet min sambo blir skit sur om hon inte får följa med till affären men det blir billigare om jag åker själv för hon väljer mångder med saker hon vill ha i men jag gnäller inte för det haha

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste varit att skummaren inte tål mängden ozon....men får kolla närmare.....Ja det är skit skoj att tjejen engagerar sig i karet.....men hon följer inte gärna med till fiskhandlaren......billigast så...hehehehe

Men hon har mycket att säga till om i karet ändå...hon håller koll på vilka fiskar som är fina...

Jag har kört med ozon i mitt kar och skummaren jag har byggt fungerade det i men det är plasten som vittrar sönder där oxonen går in jag körde på slangen till luften och det t korset tålde inte ozon den typ smälte för mig men när den vart för dålig bytade jag bara men är det skummare så är det inte lika roligt om den skulle gå sönder.

snyggt kar och kul när flera i hemmet tycker om att dona med karet min sambo blir skit sur om hon inte får följa med till affären men det blir billigare om jag åker själv för hon väljer mångder med saker hon vill ha i men jag gnäller inte för det haha

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

HAHA ja det är mer än en gång som det blivit betydligt mer handlat än vad jag hade planerat vi har ju delad ekonomi men delar på alla räkningar så handlar jag för det jag tycker känns bra så kommer sambon och handlar för det hon tycker är rimligt så mycket blandat med djur och annat smått och gott

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ha ha ha ha .....När min tjej hänger med så lämnar hon beslutet till mig men hon på pekar ganska starkt att hon gillar en vis fisk.

Vaknade i morrse av att returpumpen sög luft...första tanken nu har den pumpat upp allt vattnet i karet och jag har fått översvämmning. Men icke.....det låg jäms med i kanten på karet...he he he ...är man duktigt eller är man.....behöver man inte oroa sig för det i heller....gutt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var på liten utflyckt i dag.....blev en runda till jens och köpte hans osmos. Tittade inom lomma och giganten....var ute efter lite skumgummigfilter till skummare men kom hem med naso elegant som simmade i deras korall kar.

Har oxå slängt ut min seio....höll på att bli knäpp på den. Alldeles för stor spridning på strömmen så den virvlade upp massa sand oxå plus att den surrade. Det värsta var ju ändå att den orkade ju inte rensa ytan på ytfilmen...utan bara tryckte den mot bortersta kortsidan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...