Gå till innehåll

amatörens 800L FOWLR


amatören

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nä snarare så om dom tar revir och sånt. En del damseller och fröken fiskar kan ju vara ganska revirhävdande.

Går det bra att ha i stim eller funkar det bara tills två fiskar har parat ihop sig och slår ihjäl dom andra.

Nån stim fisk man skall undvika av nån anledning!?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

tjena

Här kommer lite bilder på min renovering inför FOWLR. Väggarna är borta nu iaf.....tog totalt 1 dag att riva bägge väggarna och fixa med elen så den inte var jätte i vägen. Skall ju göras bättre när det börjar närma sig färdigt.

Totalt har 2,5 meter vägg direkt bakom akvariumet försvunnit och 60 cm vägg vid väggen bakom det.

Akvariumet skall stå rakt ut från väggen som tv sitter på ca vid det gråa linjen i taket.

post-3980-14468917647868_thumb.jpg

post-3980-14468917648221_thumb.jpg

post-3980-14468917648446_thumb.jpg

post-3980-14468917648669_thumb.jpg

post-3980-14468917648826_thumb.jpg

post-3980-14468917649009_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

glöm inte att tömma det på vatten , väger mindre då.. :)

ska du ställa det där vägen var innan då eller ?

mvh manne

visste väl att det var nåt jag hade missat!? ;) he he he

ja den skall stå där väggen var innan....så det blir lite som en rumsavskiljare.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt med folk som inte räds lite hårt arbete i sommarvärmen! :)

Ser ut att bli kanon det här.

Underbara fiskar!

Nja tjejens suckar och blickar började bli jobbiga he he he.

Men det känns bra nu iaf.....nu skall bara golvet upp och så skall klinkers läggas, målas och tapetseras sen är det bara inredningen kvar....

Jag hoppas ju att det bli kanon men det har ju alla förutsättningarna.

Ja det är fina fiskar.....verkar som det kommer i en picassotryckare snart oxå.

Du får ju titta upp martin...ditt kar är ju insperationen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja tjejens suckar och blickar började bli jobbiga he he he.

Men det känns bra nu iaf.....nu skall bara golvet upp och så skall klinkers läggas, målas och tapetseras sen är det bara inredningen kvar....

Jag hoppas ju att det bli kanon men det har ju alla förutsättningarna.

Ja det är fina fiskar.....verkar som det kommer i en picassotryckare snart oxå.

Du får ju titta upp martin...ditt kar är ju insperationen.

Då är det färdigt till helgen eller..? ;)

Har du hittat en Picasso? För annars är min till salu. Jag har bestämt mig för att nergradera till ett mindre kar och börja med koraller igen. Har saknat det lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har du tunnor nog för att spara på vattnet inför flytten ?

mvh manne

Ja jag har nån 130L balja men skulle behövt fler.....blir väl en liten tur upp till ikea snart.

Då är det färdigt till helgen eller..? ;)

Har du hittat en Picasso? För annars är min till salu. Jag har bestämt mig för att nergradera till ett mindre kar och börja med koraller igen. Har saknat det lite.

Ja det var nån som ville byta sin picasso mot min sten som jag har lagt på annons.....men annars köper jag gärna din.

Nä i helgen blir det inte klart......har sonen denna helgen och då vill jag vara med han. Har dock 2 veckor semester kvar så det fixar sig nog.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Ja det var ett tag sedan man uppdaterade här. Renoveringarna går framåt bara små plock kvar.

Planerna för karet går oxå framåt....just nu är det många tankar och ganska nervöst över hur i hela fridens namn skall borra hål i karet. Skall ha ett 32mm rör från ytavrinningen till sumpen....tydligen gör man ett 40 mm hål för det...men hur?? Hålsåg eller? Nån i skåne som har gjort det innan och kan hjälpa mig??? Skall ju till norge i morgon så det är ju ingen panik men ändå!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...