papi Postat 18 maj 2009 Postat 18 maj 2009 Upptäckte en liten skada mitt på rutan som ser ut som ett stenskott ungefär. Glaset är 10 mm tjockt och skadan ser grund ut och ingen sprickbildning kan ses. Bör och kan man gör något åt detta? Hälsar Patrick
papi Postat 18 maj 2009 Författare Postat 18 maj 2009 Kan du få fram en bild på det hela??//NiXoNEn bild kommer till kvällen.
papi Postat 18 maj 2009 Författare Postat 18 maj 2009 Foto på skadan om det säger något. Stenskott på bilrutor har ju en tendens att växa med tiden...
Slanten Postat 18 maj 2009 Postat 18 maj 2009 Foto på skadan om det säger något. Stenskott på bilrutor har ju en tendens att växa med tiden...Orsaken till att stenskott på bilrutor växer är att de är gjorda av härdat glas, vilket har inbyggda spänningar som släpper och sprickan vandrar iväg. Glaset i akvarium kan inte var gjort av härdat glas, för då hade akvariet gått i tusen bitar vid en enkel skada på glaset. Så som svar på din fråga misstänker jag att det inte är någon fara alls. Jag har själv haft liknande skador utan problem.
Jan-Erik Postat 1 februari 2010 Postat 1 februari 2010 Papi, hur gick det med skadan i glaset? Har själv precis upptäckt en likadan skada i ett kar jag ska starta upp, har legat ett grukorn mellan glaset och en tung pryl som dumt nog förvarades i det tomma karet i en månad. Det skulle kännas bra att veta att ditt kar hållt trots skadan!
Ragman Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 såna skador brukar inte va några problem. jag hade ett gammalt kar till söt som var fullt med såna skador
Rekommenderade inlägg