Gå till innehåll

Nino's Första 144L


Lable

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Nino här igen. Jag tänkte att jag startar en ny tråd i samband med att de flesta nybörjarfrågor jag hade har blivit besvarade och i samband med att bygget nu kommit igång på allvar.

Jag vill också meddela att det mesta av utrustningen är på plats. Jag har skummare, en del av belysningen, pump och en massa hinkar och andra tillbehör. Kvar är alltså salt, sand och tester (och allt levande + LS)

En sista sak till: Min möbel (inte den vita), utan en med ny design håller just nu på att konstrueras. Jag vill inte avslöja för mycket, men jag kan säga att jag kombinerar ett projekt i skolan med möbeln och att det kommer bli riktigt,riktigt snyggt! -dregglar-

jag lägger inte upp några bilder föränns allt är klart så nu får ni simma runt i er nyfikenhet ;)

Mvh. Nino

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dagens update:

Jag trodde aldrig att jag skulle bygga någonting så här seriöst i hela mitt liv själv!!

Jag fick precis världen snilleblixt men tyvärr får ingen veta vad jag har tänkt mig :nöjd::skrattar:

Och så bjuder jag på lite bilder från dagens händelser dock ingenting från bygget Banana man

post-4380-1446891737578_thumb.jpg

post-4380-14468917376032_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej igen :-)

2 dagar kvar tills världen får se mitt bygge!

Imorrn ska sista lagret färg på. Elektronik ska installeras och allting ska sättas ihop.

Hela skiten kostade ungefär 1900 kr att bygga.

Mvh. Nino

PS. Jag ska se om jag kan lägga ut en video på youtube på hela projektet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det roliga med allt det här är att mina föräldrar inte vet någonting om det än. Det ska bli kul att berätta för dem ikväll!

Den är inte riktigt klar än, lite smådetaljer som bambu, jord och levande växter, sand och annat

Mvh. Nino

post-4380-14468917402752_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det roliga med allt det här är att mina föräldrar inte vet någonting om det än. Det ska bli kul att berätta för dem ikväll!

Den är inte riktigt klar än, lite smådetaljer som bambu, jord och levande växter, sand och annat

Mvh. Nino

Det verkar som att karet är redan uppfyllt :)

Jag skulle nog inte ha några klätterväxter, blir juh lite pizzeria-varning över det hela... ha istället kanske två höga vaser ( en hög och en lite mindre) så går det mer ihop med möbeln och låt det levande vara i centrum. Du behöver inte ha just vaser men kanske döda material då går det ihop mer med möbeln.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Helt klart poäng för nytänkande!

Mycket bättre än den öppna spisen du var inne på förrut.

Jag skulle nog ha någon växt som klättrar ner för stenväggen;)

//NiXoN

Tackar så mycket! Ja, man måste ju nästan erkänna att det här arbetet var mycket seriösare än den öppna spisen... :-)

Ni kanske ser att på insidan av sidoväggarna finns det två "lådor", där är det tänkt att exotiska växter ska växa, kanske ett par dvärgpalmer, men vi får se.

Det verkar som att karet är redan uppfyllt :)

Jag skulle nog inte ha några klätterväxter, blir juh lite pizzeria-varning över det hela... ha istället kanske två höga vaser ( en hög och en lite mindre) så går det mer ihop med möbeln och låt det levande vara i centrum. Du behöver inte ha just vaser men kanske döda material då går det ihop mer med möbeln.

Jag är nöjd som fan med det här bygget. Vi får se hur det blir med växterna, jag avvaktar just nu med det, men i nästa citat ser ni hur det är tänkt att vara.

Eller o du vill ha lite Mexiko-känsla kan du ha två kaktusar :)

Längst ner, till vänster och höger om skåpen är det tänkt att det ska vara 7-10 cm torrsand, där ska det växa en sorts snabbväxande kaktusar, jag måste bara täta allting så att sander inte rinner ut på golvet.

Ser väldigt trevligt ut! o mycket orginelt! håller med dom andra , ska bli skojj o se hur det ser ut när det är klart! mvh CK

Tackar, idag fortsätter bygget, detaljerna då. Jag ska se om jag kan lägga upp en video på Youtube senare idag.

Mvh. Nino

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte precis en till T5-ramp, en Hagen Glo T5HO 2x54w (wrang's idé!) och två rör till den . Ett Aqua Medic Ocean Blue Actinic 54w och ett Aqua Medic Reef White 15 000K.

Sen när jag installerat den kommer jag vara ganska så nöjd med ljuset, jag kommer ha 2x24w, 2x54w och 2x11w (osram moonlight... tror jag) :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Burken är 80 cm bred, armaturen är 122 cm bred. Imorgon sätter jag igång med ett bygge av två sido-reflektorer av acryl som ska beläggas med högblank aluminiumtejp. Acrylet böjs med böjs med värmepistol. acrylen ska formar ungefär som insidan av en avlång skål.

Mvh. Nino

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...