herrGreen Postat 19 april 2010 Postat 19 april 2010 Spännande med undulatusen, hur upplever du att han beter sig mot andra fiskar??
Ragman Postat 19 april 2010 Författare Postat 19 april 2010 den är tyvärr såld då den var rätt aggressiv mot mina kirurger (stressade min vitbröstade för mycket ). sen höll den på o ta död på min ena clown men det var pga min sammetsclown pinade ocellaris honan så tyckte undulatusen att han skulle minsann inte va sämre . sålde först clownerna sen tryckaren. men endast pga den kastade runt mina koraller . var en jäkligt trevlig fisk annars. mycket smart var den också , den visste exakt när man skulle fånga den så den höll sig undan
Ragman Postat 21 april 2010 Författare Postat 21 april 2010 vilken helt fantastisk skummare man köpt då den skummar som en dröm o låter inte speciellt mycket. 1580 kr kostade hela kalaset . ingen tull o sånt åkte man på
Ragman Postat 22 april 2010 Författare Postat 22 april 2010 nitratfiltret har gjort sitt jobb det med ligger numera mellan 10-25 i nitrat från 100 i början
Ignörd Postat 22 april 2010 Postat 22 april 2010 Riktigt trevligt kar Jimmy, hade gärna sett det irl.
Ragman Postat 18 maj 2010 Författare Postat 18 maj 2010 lämnade in min seio polario för renovering o det slutade med att man ska få pengarna tillbaks. verkar som seio lagt ner den modellen eftersom man ska få pluringen tillbaka ???
Ragman Postat 27 augusti 2010 Författare Postat 27 augusti 2010 fick hem lite smått o gott idag 2 st sunsun 5000l1 filtersocka, (tusan vad skummaren fick spel när jag installerade denna)1 refraktometer (var billigare än min plastskit som e köpt hemma 162 kr. den jag har kostade 300 för en sån vipparms refraktometer )1 ozonisator weirpro et50 50 mghar en fråga angående ozonisatorn, den ersätter uvc ljus ??? eller. o hur kopplar man in den till skummaren, (bubblemagus nac7). e det bara o koppla in den till luftslangen ?o e det nåt man ska tänka på när man kör ozonisator, nåt farligt ämne som uppstår eller dylikt. kan man koppla bort uvc helt nu eller ska man ha den som reserv ?
Laggeman Postat 27 augusti 2010 Postat 27 augusti 2010 Här har du massvis med ozon-info:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forumdisplay.php?f=230
Ragman Postat 3 september 2010 Författare Postat 3 september 2010 (ändrat) Nån som kan ha en aning om vad detta är för anemon. måste väl va en carpet av nåt slag Ändrat 3 september 2010 av Ragman
Laggeman Postat 3 september 2010 Postat 3 september 2010 Tyckte jag såg en sådan på Arken häromdagen, vill minnas det stod något om BTA...Liknar ju väldigt mycket den ljusare av de två på denna bilden:Annars det kanske är en Cribrinopsis crassa?
Ragman Postat 3 september 2010 Författare Postat 3 september 2010 det märkligaste är att den veckar sig precis som en carpet anemon.och den har inga toppar utan dom e helt platta
Laggeman Postat 3 september 2010 Postat 3 september 2010 Hur känns topparna? Klistras du fast i dem som på en Carpet eller är de mer "slemmiga" som en "vanlig" anemon?
Ragman Postat 3 september 2010 Författare Postat 3 september 2010 man klistras fast på dom.den e köpt på arken, det stod inget om nåt bta när jag köpte den iaf. bara nåt om clownanemoner o det e ju ingen sån . men den verkar inte må så jätte bra dock munnen hänger rätt bra på den. i morse såg den fin ut så då trodde jag den repat sig men ikväll hänger munnen igen
saltishenke Postat 26 september 2010 Postat 26 september 2010 Hej Jimmy Tack för titten och kaffet kylaren funka perfa och du har ett vackert kar !
Ragman Postat 26 september 2010 Författare Postat 26 september 2010 hej!har dock hänt lite tråkiga saker min fina nya anemon tog sig vidare till andra sidan och min cyano är brun så det är väl dinoflagelater eller vad det heter o skulle tydligen inte va så bra o få .men var o fick nåt medel som tydligen skulle ta bort det. så nu håller man tummarna på att det ska lösa sig.har börjat öka kh och magnesium som tydligen inte klarar sig med vattenbyten 1 gång i veckan utan behöver tillsättas manuellt
Ragman Postat 23 januari 2011 Författare Postat 23 januari 2011 jaha inte så mycket har hänt här,cyanon har jag fått bukt med men nåt i karet gör att mina mjukkoraller ej trivs, troligen en brist på något som jag ej har tester till.så jag har fått starta upp ett 80 liters kar sålänge som huserar de koraller som ej trivdes i det stora.
Ragman Postat 23 januari 2011 Författare Postat 23 januari 2011 jag har tillsatt lite jod sporadiskt men har ju inget test för det, så jag får väl inhandla det ändå
Ragman Postat 23 januari 2011 Författare Postat 23 januari 2011 nope inget aktivt kol.nitratfilter och fosfatfilter kör jag dock
Ragman Postat 3 februari 2011 Författare Postat 3 februari 2011 det bästa köpet jag gjort var easyblade, nu kan man ju skrapa rutorna även på detta välvda kar
Ignörd Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 Imorgon kommer leveransen från DeepOcean Jimmy!Kan du skriva ett inlägg (gärna bild också) om dina nyförvärv?Gärna vad du tyckte om servicen, skicket på det levande och rent allmänt vad du tyckte som kund.
Ragman Postat 4 februari 2011 Författare Postat 4 februari 2011 imorrn?? var det inte den 8e måste kolla upp det genast
Rekommenderade inlägg