Gå till innehåll

ny slang till osmos!!!


hansson_1985

Rekommenderade inlägg

det har du helt rätt i björn!!

ja tänkte slakta lastbilen på jobbet idag när ja såg att det gick en blå luftslang på den.. men nu vet ja iallafall vart ja hittar dom.. va inne på dhal idag.. men dom värkar inte ha.. ska söka vidare imorgon.. synd om elin om hennes skulle bli sönderbiten me och så har ja köpt hennes slänga.. hon har 4 katter.. och ja 2.. så det är 50% större risk att hennes går sönder en min.... he he..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

klart det är 100% ja är lite för trött för att räkna så här svår matte på kvällarna.. -jagkan

det måste kännas lagom kul att ha 4 katter i sumpen.. du lär ju ha en del nitrar och nitrit i ditt kar då.. he he..

ena katten tog sig ett bad i mitt kar när det va fyllt med bara osmosvatten.. jäklar va snabb en blöt katt kan vara.. och så mycket vatten den kan få me sig upp ur karet också.. hela lägenheten va blöt.. innan ja han ut ur sovrummet så hade katten hunnit ta 4 varv fram och tillbaka i lägenheten..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som tur är så är de inte i sumpen, bara under karet, i utrymmet där sumpen står. De är väldigt intresserade utav en krabba som går där i, men annars bryr de sig inte om karet i stort.

Den ena katten hamnade däremot i min 200-liters regntunna när jag höll på o fylla upp med osmosvatten, att den bara kom ur igen är ett under då det nog var en 20cm till kanten iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej!!

nån som vill ha 2 katter????

det är så att dom har bitit sönder min osmos och nu behöver ja nya slangar till den.. vart kan men få tag på det nån stans? det är 6 mm slang.. 4 mm invändigt.. är nog lika till alla osmosar....

hjälp!!!

Kolla med en Volvohandlare i närheten. Tror att den tunna plastslangen som sitter till vevhusventilationen på en volvo 850 har de måtten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla med en Volvohandlare i närheten. Tror att den tunna plastslangen som sitter till vevhusventilationen på en volvo 850 har de måtten.

det kan nog stämma.. ja var hos hydro och köpte slang.. med lite rabbat så blev det 10 kr metern.. så nu går den för fullt igen..

tack tack!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...