Gå till innehåll

Äntligen.. Nu är det igång! :)


Puttegusten

Rekommenderade inlägg

Okej.. Jag tror inte stenarna är därifrån så då vågar jag nog inte sätta i dom..

Tänkte en annan grej. Den där nitrit toppen som kommer i karet.. Försvinner den av sig själv eller måste man tillsätta nått ämne eller nått annat för att den ska försvinna? :) Samma med alger som blir.. försvinner dom av sig självt efter "algblommingen" :)

/Putte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nitriten försvinner genom att det växer upp en bakteriekultur som bildar nitrat av den.

Om det blir en algblomning och om den försvinner försvinner beror på akvarieägaren.

Hur mycket ljus (styrka och tid), hur många algätande djur och hur mycket mat man lägger i karet. Och när man ändrar på dessa tre faktorer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Liten uppdatering!

Har nu kört i 9 kg levande sand och satt i min skummare som ja köpt av lable!

Funkar utmärkt, Det är en Aqua Medic Miniflotor.. Lite svårt att ställa in rätt höjd bara

men nu bubblar den på helt perfekt! Nu är det bara att vänta några veckor till sen ska jag

lägga i en liten städpatrull till att börja med. Alla värdena är nu bra.. salthalten är på 1.023

Och Nitirit och nitrat är på 0. Ph värdet är på väg upp.. lite dåligt ännu, ligger på 7.7 - 7.8.

Tempen i karet är 26 grader. Postar lite bilder med på härligheten. :)

/Putte

post-4569-1446891752775_thumb.jpg

post-4569-14468917527822_thumb.jpg

post-4569-14468917527893_thumb.jpg

post-4569-14468917527955_thumb.jpg

post-4569-14468917528016_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...