Gå till innehåll

Osram 67 Blue


Wiking

Rekommenderade inlägg

Det finns inga sådana uppgifter. Jag skrev till osram en gång och frågade, de svarade med att röret är ett sk ........... (kommer inte ihåg termen) så därför så har de inget kelvintal för det men fråga osram du med och se vad de säger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns inga sådana uppgifter. Jag skrev till osram en gång och frågade, de svarade med att röret är ett sk ........... (kommer inte ihåg termen) så därför så har de inget kelvintal för det men fråga osram du med och se vad de säger.

Aj tusan, märkligt. Din bästa gissning då, > 15000K ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min bästa gissning är att det inte har något kelvintal, utan har bara ett nanometer-tal runt 450 nm(det är roligt att gissa)

Förresten Ingemar, varför vill du veta K-talet och till vad skall du använda den kunskapen?

MVH/Thore

Tjena Thore, det var länge sedan. Jag skall byta MH lampa från 13000-14000 K och gå ner till 10000K, och samtidigt byta 2 rör. Jag vill att rören skall dra ordentligt åt det blåa hållet och är sugen på att testa Osram 67 Blue. Vore dock kul att veta kelvintalet på dem.

Jag misstänker att du testat dessa rör?

Om du hade en 10000K MH samt plats för 4 stycken T5 24W rör, hur skulle du då blanda rören?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Det finns inga sådana uppgifter. Jag skrev till osram en gång och frågade, de svarade med att röret är ett sk ........... (kommer inte ihåg termen) så därför så har de inget kelvintal för det men fråga osram du med och se vad de säger.

Jag har mailat till dem och ställt frågan, men det verkar ta lång tid med svaret, kanske har de inget vettigt svar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Fråfan är hur man definierar hur länge ett Osram 67 "håller". Jag har två Osram 67 rör som är från 2006, och jag känner inget behov av att byta dem ännu.

De har alltså brunnit i 3 år och du är fortfarande nöjd med det ljus de ger, det låter lovande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag konstaterade nyss att mina 2 Osram 67 som jag satte i för mindre än 2 veckor sedan inte tänts idag. Troligen något fel på min Aqua Medic Oceanlight armatur. Får skruva isär den någon dag och kolla. Någon som har något tips, ballasten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...