Gå till innehåll

Lampa till 32Liter?


maltemus

Rekommenderade inlägg

Letat ett par dagar efter en lampa till 32L. Måtten är 30*30*35. Enda jag hittar är en 150W, men jag tycker det känns på tok för mycket.

Några bra förslag? Karet är en Coocon 3 och har en 11W idag, lite klent om jag förstått saken rätt.

Tack på förhand!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har ett 45 liters där jag kör 2x 11w, mjukkoraller, stjärnpolyper och skivanemoner har funkat klockrent, så skaffa en 11wattare till... ska du köra stenkoraller så är det nog bättre att dra på ordentligt med en 70w mh...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min 70W MH är bara 24x15cm stor, dock är den för inbyggnad och inte för att hängas direkt över karet, men känns ju inte som det ska vara omöjligt att hitta nån i rätt storlek. för själva lampan är nog bara 15cm lång. Sen är det ju hur mycket det får kosta, Drakfisken t.ex. har 70W armaturer från 1450 till 3750kr. Kanske kan få nån begagnad billigare om du har ögonen öppna eller lägger in en köpes annons. Köpte min begagnad minns inte exakt vad jag betalade men var nog runt 5-600 pix, men som sagt var inte en inkapslad modell då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror inte någon MH är lämpad för att fästa på karet på det sättet som man gör med den belysningen som hör till Cocoonen, både av vikt-skäl (balasten väger en hel del) och för att den hamnar så nära vattenytan och HM blir riktigt riktigt varm, så man vill nog helst inte skvätta vatten på glaset när den varit på ett tag (kan spricka av den temperaturskillnaden). Så nånting att hänga den ifrån är nog att rekommendera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag moddade mitt aquatic nature till 4a compact rör köpte 2 lampor på ett av våra stora billiga saknas skruvar varuhus lampan heter Global och skruvar man isär den så har man sockel å transformator för 150 kr så nu ligger mitt 37 liters på 44w istället för 22w. skulle igentligen haft 5 stycken men det gick inte, om man nu kan modda lite kan man ju ta bort själva ställningen å köra med reflektor och befintlig huv på lampan,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...