Gå till innehåll

Optiwhite 350L i Söderort!


Tellsak

Rekommenderade inlägg

Nu har en ormstjärna, en putsarfisk, en gramma loretto och dessa "stressa-och-terrorisera-allt-i-min-omgivning-frökenfiskar". Är det något man ångrar att man stoppat ner så är det definitivt de 4st blåa frökenfiskar!

post-4140-14468917526788_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har en ormstjärna, en putsarfisk, en gramma loretto och dessa "stressa-och-terrorisera-allt-i-min-omgivning-frökenfiskar". Är det något man ångrar att man stoppat ner så är det definitivt de 4st blåa frökenfiskar!

Ja, det håller jag med om. inte för inte de kallas blå djävlar :) jag frös ner mina när jag bytte kar eftersom ingen ville ha dem

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha... då förstördes min plan på en strukturerad visning av mitt kar i fallande tidsordning, för jag insåg just att jag inte hittar(eller så kanske jag inte tagit några kort under en 3 månaders period) några bilder. Så det ni kommer se nu är ca 6-7 månaders akvarium.

men hoppas inte det gör något. Se det som att öppna lucka 24 efter tre dagar med julkalendern! -Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Nu har det gått ett tag och akvariet har rullat på. Inget särskilt har hänt, för akvariet d.v.s.

Men jag har köpt en lägenhet som jag håller på att spackla och måla i för fullt. Saken är den att tankarna börjar skena iväg en aning när man ser på sitt akvarium.

Det är för litet!!!!

Jag vill ha ett större.

Så frågan är: borde man köpa ett större? Det finns helt klart potential när man flyttar till en större lägenhet. Jag har ett utrymme på 198 cm (2meter om man snor en bit av dörrkarmen :smiley24:) till mitt förfogande!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Eftersom Tellsak är utomlands för stunden så kan jag passa på att svara lite för honom.

Hans nuvarande burk har blivit lite rörig på grund av en flytt. Den står för stunden i köket och är väl lite halvt kaos med LS Osv. En del saker som tagit stryk osv men inget större allvarligt, allt frodas väldigt bra, anemonerna splitta två gånger och ser ut att stortrivas efter lite kaos.

Men den gladare nyheten är väl att det numera står ett akvarium som mäter 190x70x55 cm i vardagsrummet. Som bars in nyligen förra veckan. Så när Tellsak kommit tillbaka så har akvariet fått stå och torka silikonet för lagom lång tid.

Så hans gamla burk kommer gå för försäljning antar jag inom en månad :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Libben.

Skönt med en stand in =)

"Hallå! får la tacka för föredraget i torsdags! Hur går det med optiwhite baljan?

Simma lugnt!

/Erik Liljeros - Västerås "

Tyckte Libben la fram det rätt bra. Fast det lär ta mer än en månad innan den gamla burken går till salu.

Det var ett riktigt nöje att besöka er. Jag får väl bjuda in till en träff när den stora burken är klar.

Om man kommer hem! Islänska vulkaner alltså....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...