Gå till innehåll

Tänkte beställa hem lite fisk


libben

Rekommenderade inlägg

Har gjort en lista på lite fisk som jag är sugen på att få hem till kungsängen zooropa.

Några wrasse och någon dvärgkejsare osv. Hur ofta beställer ni hem fisk? Eller fönstershoppar ni enbart tills ni ser de har det ni är ute efter hemma i karen?

Han prata om att han skulle kunna få hem någon leverans i juli och augusti. Och det låter väl trevligt sådär. Helst önskade man ju bara att man hade 8000 liter kar eller liknande och flis för att täcka det hela så man själv kunde säga, beställ nu och så beställ så här mycket så man slipper den här sabla väntan!

Aja, min tanke är mest bara hur ofta ni verkligen beställer fisk gentemot bara shoppar tills rätt art dyker upp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag beställer oftast. ibland bli det fönstershoppning, men oftast beställer jag.. o då kollar jag med snubben i affären vilket datum han ska beställa, och vissa grossister har nya listor varje vecka, så då kollar jag på listan som e närmast beställningsdagen så att grossisten verkligen har det jag vill ha på lager.. Vet dock inte hur ofta jag beställer, beror på om det finns nått intressant på listan.. Men skulle gissa på en gång per halvår, och då köper jag några stycken..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har med beställt från Grossist listor vilket fungerat bra, men föredrar ändå att se djuren i butik innan jag köper dem.

Jo det har du rätt i,, brukar be en av dom lokala handlarna att ta hem det jag vill ha, sen låta den/dom gå en vecka i butiken innan jag hämtar dom.. så man inte riskerar att få nått i karet..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du beställer dem osedda så bör du se till att de får gå i karantän i affären samt se till att de äter innan du flyttar över dem till ditt kar. Du bör också se till att de är ansvariga för leveransen ända tills du hämtar dem då det inte är så kul att stå med en leverans siom har haft strul vilket kan resultera till förseningar och därmed stressade djur!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du beställer dem osedda så bör du se till att de får gå i karantän i affären samt se till att de äter innan du flyttar över dem till ditt kar. Du bör också se till att de är ansvariga för leveransen ända tills du hämtar dem då det inte är så kul att stå med en leverans siom har haft strul vilket kan resultera till förseningar och därmed stressade djur!

Håller med helt, brukar be zoo handlaren mata fisken innan jag köper den, o ser man minsta tecken på fel på fisken så brukar jag be zoo handlaren hålla fisken yterligare en tid så att jag ser att det inte e nått bestående fel.. sen få man hoppas att zoohandlaren har förståelse för detta, blir dyrt om det krashar annars..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...