Galdrin Postat 20 juli 2009 Postat 20 juli 2009 Jag börjar närma mig en uppstart och har lite funderingar om vattnet. Jag har sökt i forumet men känner inte att jag fick någon klart besked på om avjoniserat vatten kunde vara olämpligt i ett SVA eller inte. Till saken hör att jag jobbar på ett ställe som har stora laboratorier och en stor avjoniseringsanlägning för att ha tillgång till rent vatten för att blanda syror mm. Jag tänkte helt enkelt att jag kunde spara den kostnade i starten OM ingen avråder från avjoniserat vatten.Vad tror ni, bör jag testa vattnet på något sätt? Citera
Galdrin Postat 20 juli 2009 Författare Postat 20 juli 2009 Jag tror att det är ungefär eller exakt samma sak, men kemi är inte min starka sida Och det finns ingen att fråga på jobbet eftersom alla är på semester. Citera
amatören Postat 20 juli 2009 Postat 20 juli 2009 vill minnas att destilerat vatten är likvärdigt osmosis men är inte helt hundra...nån som vet bättre kanske kan säga vad som gäller?! Citera
stigigemla Postat 20 juli 2009 Postat 20 juli 2009 Det fungerar nog alldeles utmärkt. Vill du 1000% säkerhet silar du vattnet genom en blandbädds jonbytare t. ex Ultra MB20 som t.ex Triton säljer. Citera
Whistler Postat 20 juli 2009 Postat 20 juli 2009 är inte det samma som destilerat vatten??Ja, det stämmer. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.