Gå till innehåll

PomPom / Boxar krabba, tillgänglighet?


-=Mr_B=-

Rekommenderade inlägg

Kan väll för fasen inte vara reklam när jag frågar om det... Man måste ju få svara, tycker man.

Med tanke på hur lång tid det tog att få svar om 2 olika ställen som åtminstone haft dem till försäljning, så verkar det inte vara helt omöjligt att få tag på dem i alla fall, och priset är ju överkomligt.

Själv tänkt att stárta ett mindre kar med dessa roliga krabbor och annat skoj
Jag tänkte ha dem i mitt nya 375 kar... det kanske klassas som mindre?

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Angående att de är skygga... De ska tydligen vara nattaktiva först och främst, och har man ovanpå det lite större fiskar, oavsett om de faktiskt utgör ett hot eller inte, så håller PP sig undan dagtid.

Exakt var gränsen går för "större fisk" har jag ingen aning om, men jag tänkte försöka fylla baljan med <10cm, så jag hoppas på det bästa. Kan man sen vara lite smidig och börja med PP'na, så kanske, bara kanske de vågar vara frame dagtid.

Oavsett, så jag lär ju sitta framför baljan nattetid även i framtiden, så jag kommer säkert se dem då och då...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan väll för fasen inte vara reklam när jag frågar om det... Man måste ju få svara, tycker man.

Med tanke på hur lång tid det tog att få svar om 2 olika ställen som åtminstone haft dem till försäljning, så verkar det inte vara helt omöjligt att få tag på dem i alla fall, och priset är ju överkomligt.

Jag tänkte ha dem i mitt nya 375 kar... det kanske klassas som mindre?

B!

Beror ju på hur man tolkar det, jag kommer att köra ett på ca 100L men några fiskar blir det inte.

Vet att Bromma har haft dessa krabbor för en 120:-

/Nicke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har tre stycken i Min 50 liters burk, Grymt fina faktiskt. mina e inte så skygga, bara de får sitta i mörket så e det bra för dem..

Funkar dom bra ihop utan att slå ihjäl varandra?

Jag antar det i och för sig eftersom du annars borde skrivit att du hade 3 men det bara är 1 kvar.

Men bråkar dom? Umgås dom? Ett 50 liter ger ju inte jättemycket yta för dom att vara på, vilket kanske inte behövs så det är ingen kritik. Bara lite nyfiken på att ta del av lite mer erfarenheter av djuret i fråga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar väldigt sällsynt att PomPom's bråkar inbördes, och om de bråkar är det tydligen oftast om just pompom's. Svårt att göra någonting åt, och inte helt sällan slutar det i så fall med att ingen har några anemoner, vilket får sägas vara ett svårt slag mot deras charm, det är ju för pompom'sen man skaffar dem.

Vem fasen vill ha en hejarklack utan pompom's?

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funkar dom bra ihop utan att slå ihjäl varandra?

Jag antar det i och för sig eftersom du annars borde skrivit att du hade 3 men det bara är 1 kvar.

Men bråkar dom? Umgås dom? Ett 50 liter ger ju inte jättemycket yta för dom att vara på, vilket kanske inte behövs så det är ingen kritik. Bara lite nyfiken på att ta del av lite mer erfarenheter av djuret i fråga.

Umgås gör de nog inte, De har sitt favorit ställe, Fick med alla tre med LSen, så att det var inte riktigt mitt val att sätta de i 50 liter ;P men ska ska få flytta såfort jag startar upp mitt större kar, framåthösten.

just nu e de ganska små, kanske 1cm över Skölden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...