Gå till innehåll

Flytta anemon?


nike83

Rekommenderade inlägg

Min anemon har flyttat sig för 1½ månad sedan.... nu tänkte jag om jag skulle flytta tillbaka den, då den står lite halvbra till + att den var mycket finare där den stod tidigare (nu har den ca 2dm lång rot)

är det är dum ide att flytta den? förutom att min clownhona kommer bli sur på mig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vad är det för anemon?

Oftast är det inge bra att flytta en anemon med "våld" de brukar sätta sig där de vill. Men om man ändå vill göra ett försök så pilla på roten å reta den där så kommer den läppa efter å sedan lossa helt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vad är det för anemon?

Oftast är det inge bra att flytta en anemon med "våld" de brukar sätta sig där de vill. Men om man ändå vill göra ett försök så pilla på roten å reta den där så kommer den läppa efter å sedan lossa helt

glömt bort vad de är för någon! förslag på vad de är?

okey, den får lixsom nu strålen från min pump direkt på sig... och den är jättegrön just där...

post-3725-14468917674295_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sagt och gjort, nu var den flyttad... satt riktigt hårt, men pillade lite vid roten och den lossnade efter en stund.... placerade den där jag vill ha den, får se om den gillar sitt nya ställe! känns lite sådär att flytta på den.

återkommer om det blev total misslyckat!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom du nu mer eller mindre utmanar anemonen till att vandra lite, så se till så den inte kan vandra in i någon pump. Det har du kanske redan, men jag säger det hellre en gång i onödan, än att jag läser i morn att du fick klippa loss en död anemon ur en streamer eller så, lagom till frukost.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom du nu mer eller mindre utmanar anemonen till att vandra lite, så se till så den inte kan vandra in i någon pump. Det har du kanske redan, men jag säger det hellre en gång i onödan, än att jag läser i morn att du fick klippa loss en död anemon ur en streamer eller så, lagom till frukost.

B!

den har suttit på denna plats i 1 år nästan, o sen fick den plötsligt för sig att den skulle knalla ut 1 dm, o sen tillbaka... sedan samma sak igen... några veckor senare så hade den flyttat till kanten av mitt kar!

nä perculan har inga streamers, jag har dock en pytteliten som sitter högt uppe, så jag hoppas inte att den kommer dit!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...