Gå till innehåll

Mitt clownhotell läkte!


SagaLee

Rekommenderade inlägg

Kon upp i går morse och då stod mitt clownhotell och läkte, det såg ut som det läkte från undersidan av framglaset. Stället där jag köpte det har kursat, men efter lite trix så ser det ut som om jag ska få ett nytt på tisdag. Men det känns drygt att börja om igen! Karet är bara åtta månader gammalt, nu undrar jag om det är fler som haft liknande problem. Det känns just nu som om jag inte riktigt litar på den sortens kar!

Det var ju himla tur att man var hemma så man såg läckan så tidigt, annars hade man ju fått byta ut hela golvet. Vi har gamla gedigna golvplank, det kunde blivit rusktigt dyrt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde också att mitt läckte en gång, men det var mest troligt kondensvatten som krupit mellan plexit och den svarta plasten som sitter runt sumpen. Det sipprade sen ut genom skruvhålen på listen som akvariet står på. Listen upptill och nedtill ser lika dan ut så det var där kabelgenomföringen är pluggad som det sipprade.

Jag monterade bort matningsluckan sen har jag inte haft detta problem igen.

Vart kommer dit vatten ut? Kanske kan vara samma problem?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ordentligt med vatten som rann ut underifrån, mitt fram på akvariumet. Vi är försäkrade upp över tänderna, men det var tur att det var det lilla karet som läckte och inte 480 liters karet. Då vette katten vad man gjort;-)

Förlåt för min stavning, är något dyslektisk;-(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

480L? hehe.. min fastighetsskötare berättade om en lägenhet där ett 2000L sötvattenssystem sprang läck, förstörde 6 lägenheter.. ibland önskar man att man hade akvariet i en källare med betonggolv och golvbrunn

hehe, blir det direkt tvärläck på 2000l hjälper nog inte betonggolv och golvbrunn för att svälja dom 2000l som skapar en mindre tsunami :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...