svedalaciklid Postat 21 februari 2010 Författare Postat 21 februari 2010 han satt still o poserade fint så blev en bra bild
Yodelking Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 Vad snyggt karet blivit!! Nu är det inte så "naket" längre! Hänt mycket sedan förra helbilden!! Skoj
svedalaciklid Postat 21 februari 2010 Författare Postat 21 februari 2010 ja en del ,blivit lite omflyttning i karet , funderar lite på om jag ska ha i lite mer sten typ platta stora så man kan täcka upp lite av baksidan av karet mera plus att jag ska fixa en pump som ligger bakom stenen och får rörelse bakom/under stenen med
Patrik Steen Postat 22 februari 2010 Postat 22 februari 2010 ja en del ,blivit lite omflyttning i karet , funderar lite på om jag ska ha i lite mer sten typ platta stora så man kan täcka upp lite av baksidan av karet mera plus att jag ska fixa en pump som ligger bakom stenen och får rörelse bakom/under stenen medKan bli riktigt fräckt det du beskriver som du går i planerna att göra med din bakgrund,så var min tanke också med mitt lilla rsm.Kruxet är att man ska få till det också och det är inte det lättaste till mitt,men du bör nog kunna få till det då du har större yta att röra dig på.
svedalaciklid Postat 27 februari 2010 Författare Postat 27 februari 2010 Ja vi får se vad som kan fästas på bakrutan
svedalaciklid Postat 2 mars 2010 Författare Postat 2 mars 2010 satt i en ny pump i karet till så nu sitter det 2st 6000liters streamers och en 4000 liters i mitt 600liters kar funderar på om flödet kan bli för stort vill ju inte fiskarna ska behöva kämpa som gnuer heller , fick en 6000 liters pump över då jag köpte 2 ...tyvärr tappa jag självklart ena pumpen i karet o den landa på min blå acropora så det fick bli fragg av de bitar som trillade av
svedalaciklid Postat 7 mars 2010 Författare Postat 7 mars 2010 haft besök igår av lasson-79 och stene ,kul o fått snackat lite salt
svedalaciklid Postat 21 mars 2010 Författare Postat 21 mars 2010 blev ett vattenbyte idag hann inte med att göra mera då vi upptäckte att våra 2 såkallade han-marsvin fått 4 ungar , så det blev till att fixa med det med idag
svedalaciklid Postat 6 maj 2010 Författare Postat 6 maj 2010 fraggat lite ikväll , blev bla lite pumpande xenia
svedalaciklid Postat 7 maj 2010 Författare Postat 7 maj 2010 Får se om nån som e duktig o fota vill komma hit o fota då hehe
svedalaciklid Postat 11 maj 2010 Författare Postat 11 maj 2010 har fått i lite mera sten i karet så har blivit lite omstrukturering och imed detta så är där lite sten som känns väldigt vit mot resten.....har även låtit bli att mata karet med vodka 2 veckor nu och har tagit lite värden idagsåg även att skummaren var lite knas så har rengjort denna ordentligt och även satt kolfilter då jag tyckte mitt vatten inte var klart nog.salt 1024no3 10ph 8.2no2 0.25 mg 1140 men såg att att ca var under 300 så stämmer säkert inte får buffra upp ca och sen se igen men säkert lågt så det behöver buffraspo4 0.03 första gången detta varit mätbart så kanske börja igen med vodkan ca 250 för lågt måste buffras
svedalaciklid Postat 12 maj 2010 Författare Postat 12 maj 2010 ja då har man fyllt på med kalkvatten idag och får göra så nån dagar tills värdena ökat lite igen .... har blivit av med en del fraggar så nu e där plats till lite kul koraller igen nån som har nåt kul att bli av med?
svedalaciklid Postat 13 maj 2010 Författare Postat 13 maj 2010 laggeman kommer nya bilder så fort nya kameran kommit... får ju öva en del på den så de blir bra resultaten kom säkert upp här hehe
svedalaciklid Postat 15 maj 2010 Författare Postat 15 maj 2010 osså hade inte kameran kommit när den skulle fick lite dålig info att den skulle ha kommit men den ändå inte gjort så skulle nog komma i veckan precis som de sa förra gången som den inte gjorde man blir irriterad har ju allt utom kamerahuset redan. Här är nån tagna med gamla kameran håll till godo sålänge
svedalaciklid Postat 15 maj 2010 Författare Postat 15 maj 2010 sedan sonny la ner med sitt saltkar , har 2st lika fina båda .... funderar på att sluta med acro monti och sådana tycker inte det fungerar så bra i mitt kar fast jag försöker hålla ner näringsämnen o så ,e inte sugen att behöva köra med zeo
svedalaciklid Postat 16 maj 2010 Författare Postat 16 maj 2010 fått fraggat lite till nå där var många som var sugna på xenia ,även fraggat på röda knappar o gröna knappar , får väl se om knapparna tar sig ,har även massa bruna acropora eller monti vad det nu är
svedalaciklid Postat 16 maj 2010 Författare Postat 16 maj 2010 blir till att köpa kh test kan inte se vad jag har för kh men imed ca e så låg tippar jag på att kh också e lågt =(
svedalaciklid Postat 12 juni 2010 Författare Postat 12 juni 2010 Köpte en putsarräka idag och tre magnifica får se om man orkar ta fram kameran senare
svedalaciklid Postat 12 juni 2010 Författare Postat 12 juni 2010 lite nya foton idag, några tagna i olika blåljusennär karet börjat släcka ner
svedalaciklid Postat 12 juni 2010 Författare Postat 12 juni 2010 blir lite bättre bilder med nya kameran när man har macro =)
Rekommenderade inlägg