Gå till innehåll

Webshopar? hur snabba är dom???


thomas5547

Rekommenderade inlägg

Undrar vilka erfarenheter ni andra har?

Tänkte på detta med att beställa från andra länder. Hur snabba en del webbutiker är med att skicka varorna?

Har använt mig av www.aquaristic.net flera gånger, och tycker dom är hyffsat snabba. Och är trevliga när man ringer och frågar.

Har beställt från www.aquaterrashop.de, ena gången helt hopplösa, och nu andra gången helt okey. Första gågen hade dom inte något som jag ville köpa. Detta upplyste dom ungefär en månad efter beställning. Dom svarade snabbt på mail. Men man fick inte mycket vettigt svar från dom. Men senast jag beställde, så var dessa snabba.

Hur är det med andra webshopar? tex; www.sewatec.de? och andra?

Vilka erfarenheter har ni andra, när det gäller hastighet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aquaristic.net, köpte PVC... Tog 3 veckor innan de skickade grejorna, var här på två dagar. Nästa gång skickade de grejerna bara timmar efter att jag lagt ordern, och grejerna var här först 2 veckor senare. Tror det var DHL som stod för frakten båda gångerna. (Vilket gör att jag inte är förvånad, om jag säger så)

"Oftast" när jag shoppar från webshoppar skickar de samma dag, dagen efter, eller tisdag / torsdag efter orderdag. Shoppar dock mest i USA, och ytterst sällan akvariegrejer.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Testa och skicka ett mail med en enkel fråga om något, och se hur snabbt de svarar. Det är kanske en bra indikation. Men det räcker ju att en nyckelmedarbetare är sjuk, har semester eller åker på inköpsresa, så drar det ut på tiden. Det gäller ju alla webbshopar i alla länder, då det är mest småföretag i akvariebranschen. Det är nog mycket svårt att generellt ranka olika affärer när det gäller responstid.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft en del dåliga erfarenheter med strul och långa frakttider med http://www.meerwasser-onlineshop.de/ där det tagit månader för att få fram grejjerna. Visserligen var det en stor beställning på flera kollin, men lite koll tycker jag dom borde ha, speciellt med deras breda sortiment. Kommunikationen med företaget var näst intill obefintligt och ibland var det tyst i flera veckor... Oseriöst, vågar jag påstå.

Andra webshoppar har varit helt OK och Aquaristic har levererat i tid och med bra kommunikation. Aquapro2000 var nästan ännu bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...