Gå till innehåll

anemoner


hippo

Rekommenderade inlägg

Sitter anenmonen på en bra plats så kommer den att sitta kvar där. Man kan lura dom lite och sätta dom på en bra plats. När dom dår från den platsen ska dom uppleva mindreströmmning och mindre ljus. Den ena av mina amemoner får en gång imånaden för sig att den ska ut på promenad (som 2 gånger har slutat i skummar insuget) men oftast så är dom lungna. Jag har inte uppleft några problem för mina koraller under vandringarna. Dom går inte över korallerna men dom kan sätta sig nära och då bägge 2 är giftiga så brukar jag flytta på den ena av dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anemoner ska matas om dom ska trivas. Man slutar ju inte mata en hund bara för att man vill att den ska fortsätta vara valp........Fryst artemia funkar urmärkt, mysis, Vanliga räkor funkar oxo bra gärna med lite ben o skal.

den förblir inte bebisanemon,men den växer inte så fort,den lever även av fotosyntes,och matar du du en hund för mycket och med

fel mat blir den oxå för stor,men att behålla den i valpstadiet är nog

svårt,får kolla nåt annat forumsmiley2.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror nog du förstod piken crille....Det är nog olika vad anemoner äter, klart att en liten art inte käkar stora fiskar, men en stor anemon tar både räkor o småfisk, mata då gärna med oskalade räkor som du hackar ner i mindre bitar typ 1/2-1cm.

Det jag menade i mitt första inlägg var att anemonen kan stanna på ett ställe om den märker att den får mat där. Och har man inte tillräckligt med ljus så kan man ju alltid mata lite mer för att den ska få tillräckligt med energi. Inte varje dag kanske men någon gång i veckan. Jag matar min lite då och då, ibland bara någon gång i månaden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...