Gå till innehåll

kanske har en mantisgäst.


Irrbloss

Rekommenderade inlägg

så här är fallet. Jag har en pistolräka i karet som vad jag märkt bara knäpper/skjuter när någet är i närheten som antingen stör honom eller han vill ha som lunch men idag hörde jag ett lite högre knäppande som lät att det kom från andra sidan av karet. givetvis trodde jag att det var min kära lilla "knäppis" som sköt men han var fortfarande kvar i sin lilla grotta och inget var i närheten av honom. så jag tror att jag kanske har en liten mantis i görningen. det var dock bara ett knäpp så jag tänkte höra vad ni tror? möblemanget är sådant att jag har några små stenar i vänstra hörnet med lite skivisar där bor "knäppis" och från mitten till höger har jag min stora hög av sten där jag även har dryga 26 kilo ny sten blandat med mina gamla stenar. hur är akustiken i ett kar? kan det vara så att han knäppis skjuter för att få bort sand när han bygger eller finns det en chans till en lite liftare?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

inget beter sig direkt annorlunda räkorna har hittat sitt hangaround där de klättrar omkring på. sen är mina räkor lite väl dumma då de onekligen inte listat ut att knäppis inte gillar dem å skjuter på dem så fort dem är i närheten. eremiter klättrar omkring överallt å käkar dock finns det inget direkt ställe som eremiterna kan ha ramlat ner så det kan ha fått detta ljud. jag har en slimline på baksidan och sandbotten så det är isf om eremiten gått emot rutan men det borde ju inte knäppt till på det sättet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hörde precis knäppis knäppa på en av eremiterna och nu hörde man att det kom från hans sida så det är en hård nöt att knäcka eftersom det lät från en annan sida av karet förra gången. tycker förövrigt lite synd om knäppis att han inte lyckas skada någon och alla eremiterna bara skiter i honom när han skjuter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror jag väntar ett tag innan jag vet säkert som sagt kan vara vad som helst och är det nu en mantis så borde den vara väldigt liten då stenen är såpass nyköpt å då lär jag ju aldrig hitta rätt sten ;) men det hade varit coolt om det var en mantis :D. då är det nästan som att man vill starta upp det gamla karet å ha ett mantis kar hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...