Gå till innehåll

krabbfiske i akvariet


mikedive

Rekommenderade inlägg

Hej allihopa!

Nu har mitt akvarium varit igång ett tag och de små monsterna som följde med stenarna har blivit stora "Krabbor fireworms ". köpte en fångstfälla förra veckan för att fånga upp och lägga i sumpen. började med en liten bit fisk och provade sedan med en bit räka. Varje morgon lika besviken, betet borta fällan tom. Då tog jag en hel räka med skal och bandfast med sytråd inne i burken, morgonen därpå var hela räkan borta i alla fall och fällan tom. vad kan det vara för monster. Har ett 10 tal krabbor i enkronas storlek och av olika slag, två feta fireworms och en massa små. Förutom det kryllar det av filtrerare och någon slags blixtsnabb liten lus.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gör en ny fälla, ta en Pet-flaska, kapa toppen och vänd den ut och in, limma ihop. Lägg i en hel räka med skal som förut, lägg en sten utanför så att odjuret kan hitta in utan problem, och du kommer säkert att få behålla odjuret i fällan nästa morgon. Är räkan kvar utan att du fått i något större djur i fällan så kan du behöva förstora ingången något.

En sak som folk sällan tänker på är hur pass effektiva dessa maskar är på att äta upp ett dött djur i karet. Det går fortare än man tror.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Nej sådana är det inte, dom ser ut som genomskinliga glänsande mini mini räkor.

Fångstfällan var full med bete och tom på krabbor och maskar i morse. Jag ska bygga en mini harpun och jaga nån natt med pannlampa med rött ljus och en bira.

Gammarus...

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...