Minerva Postat 13 september 2009 Postat 13 september 2009 Hej Hej allihopa!Visste inte riktigt under vilken kategori jag skulle ställa denna fråga...Men det är så att jag skulle väldigt gärna vilja ha dessa fina lila/rosa kalkalger som så många här på guiden har i sina kar. Själv ha jag bara lite och skulle gärna vilja ha fler.Så nu undrar jag om någon här känner till något lämpligt preparat som jag kan använda för att dessa alger ska bildas i större mängd?alla svar tages emot tacksamt:ler: Citera
nike83 Postat 13 september 2009 Postat 13 september 2009 blanda till kalkvatten och tillsätt det avdunstade vattnet.... Citera
Laggeman Postat 13 september 2009 Postat 13 september 2009 Kalkalger växer på bra med bra mängd magnesium. Mät det och justera upp vid behov.Kalkvatten håller pH't på stabil nivå först och främst. Citera
Lasse Postat 13 september 2009 Postat 13 september 2009 Purple up är ett preparat som troligtvis boostar magnesiumnivåerna. Det fungerar ganska bra i alla fall.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.