Hjorthen Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 Jag håller inte med om att den är fridsam och inte stör de andra fiskarna. Min har förmodligen adhd och mobbar alla andra djur:skrattar: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lakestream Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 Jag håller inte med om att den är fridsam och inte stör de andra fiskarna. Min har förmodligen adhd och mobbar alla andra djur:skrattar:Kan ju bero på att du har en såpass stor fisk i ett såpass litet kar. Då blir de flesta fiskar stressade.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jocke i södertälje Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Vi köpte en i onsdags 22 okt. Den verkar lite feg, å vi som bara har massa clowner (4cm). Tror nog att det blir mer fart på den vingliga firren så småningom. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Håller man den mätt brukar den nog vara snäll tills den börjar bli stor.Och 50 cm blir den i havet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Den verkar dock växa väldigt långsamt - de som finns i stora hajakvariet på Universeum är inte mycket större än 15 - 20 cm och då har de gått under optimala förhållanden i över två år (de var mellan 7 - 10 cm när de kom. Under denna tid har många av våra andra fiska snabbt kommit upp i maxstorlek. Sergent Major har exempelvis växt från ca 4 cm till upp mot 15 cm på¨samma tid. Men en härlig fisk är det!MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jocke i södertälje Postat 25 oktober 2008 Dela Postat 25 oktober 2008 Så då kan vi ha vingelpelle en stund till, vi gillar den. Den börjar bli lite uppkäftigare nu:-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 20 september 2009 Dela Postat 20 september 2009 Hur revänlig är dessa? har hört att tryckare äter både koraller och levande sten och allting annat typ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 20 september 2009 Dela Postat 20 september 2009 Nigern är planktonätare som liten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 20 september 2009 Dela Postat 20 september 2009 oki.. så en liten kan man ha i ett revkar.. så får man fiska upp den sen och donera när den blir större då?Men då måste man oddla plankton alltså? =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 21 september 2009 Dela Postat 21 september 2009 De äter nog allt som flyter omkring. Flingor, Pellets eller frysfoder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mrbrandin Postat 23 september 2009 Dela Postat 23 september 2009 Jag har en som är lite blyg, kommer ut vid matning. Ca 5cm är den. Äter Formula two pellets, flingor, Amerikansk löjrom. Tuggar lite på algerna på Ls:en mm. Jäkligt cool. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mrlucifer Postat 23 september 2009 Dela Postat 23 september 2009 men det gör riktigt ont å bli biten av dessa .. så stoppa inte ner ett finger .. det säger smack så är det ett litet sår .... fick uppleva detta med mina ... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mrbrandin Postat 23 september 2009 Dela Postat 23 september 2009 Är det där namnet Rödtandad tryckare kommer? har sett en som va 15cm, där såg man riktigt huggtänderna.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.