jizeta Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 Ska byta mitt aktiva kol och undrar hur stor förpackning man måste köpa? Har Ett RSM130.Har letat förgäves. Nån som kan hjälpa mig? Citera
_Manne_ Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 troligtvis får du köpa en liten nätpåse samt tex en liter kol i lösvikt.. sen kan du ta någon/några deciliter i nätpåsen bara. så har du mer till nästa gång.mvh manne Citera
Illustratören Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 Beställ en burk Fauna Marine, bio-carb. Det är drygt och bra, min erfarenhet är att allt annat är skit (i stora drag). RedSea har ett eget kol och det är dyrt å raka motsatsen till drygt. När du fått hem ditt kol så läser du bara rekommendationerna och kör.Jag bor i Uppsala och har lite kol i källaren om det krisar. Använd samma påse som du haft och någon dl kol kan du få köpa billigt om det är akut. Citera
Dykaren Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 GroTechs ActiveCarbon och CocoCarbon har jag alltid varit nöjd med. Kol bör ju bytas med jämna mellanrum så det är ingen fara att köpa lite mer än man behöver just för stunden. Citera
Marko Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 Och för att förvirra dig ännu mer så kör jag Korallen Zucht kol, funkar jättebra för mig. Säljs i bl.a. 1liters påse, 1dl blir bra till ett RSM 130, byte var 30:e dag. Återanvände original strumpan ett tag tills den blev för sunkig och gick sen över till nylon strumpbyxor :-) Citera
jizeta Postat 2 oktober 2009 Författare Postat 2 oktober 2009 Nån som kör med Deltec's kol med fosfateliminator? Citera
Spooky Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Jag har provat det någon gång. Varken bättre eller sämre än något annat.Många av tillverkarna bla Korallenzucht har lite fosfatremover i sin kol. Citera
milk Postat 3 oktober 2009 Postat 3 oktober 2009 går det bra att använda en vanlig strumpbyxa att ha kolen i? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.