Gå till innehåll

Jag blir så trött


jimmy

Rekommenderade inlägg

Guest erniebernie

Har inte sagt ett ord om zeolith,däremot hänvisade jag till en artikel om de.

Kan tillägga att min egna dyrt inköpta zeolith hamnade på komposthögen efter ett par månader'

SIMMA LUGNT!!!!

Tja,de e inte lätt om de inte finns nåt vatten kvar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

om mina egna erfarenheter inte är ett vettigt argument så vad är vettigt då? Om du inte tror på zeolit så who fucking cares! Enligt mina tester så funkar det mycket tillfredställande.

Du är verkligen ute på djup vatten när du kommer med detta

Du pratar ju väldigt mycket om hur länge du har haft saltvattensakvarium och hur svårt det var att hålla de och de korallerna, det kanske beror på att du lyssnat lite för mycket på dåliga källor som inte har en egentlig aning om vad de gör men deras ego är så stort så det går bara inte att ändra sig? Jag är villig att hålla med dig så länge du någon gång kunde backa upp det du sa med ett enda argument, så skulle jag bli överlycklig.

Du som inte ens har ett kar vad vet du hur det var för 10-15 år sedan?

Tycker också att du borde uppdatera din profil eller vill du gömma dig bakom ett nick

Klart att jag inte har lust att skriva nåt tips eller liknande när manåker påpersonangrepp. Jag finner mig inte i sådant och tänker inte heller tolerera det.

Dina personangrepp är ju skrämmande!

det kanske beror på att du lyssnat lite för mycket på dåliga källor som inte har en egentlig aning om vad de gör men deras ego är så stort så det går bara inte att ändra sig?

Detta talar för sig själv. kommentar överflödig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte sagt ett ord om zeolith,däremot hänvisade jag till en artikel om de.

Kan tillägga att min egna dyrt inköpta zeolith hamnade på komposthögen efter ett par månader'

SIMMA LUGNT!!!!

Tja,de e inte lätt om de inte finns nåt vatten kvar.

hur änvände du den?varför slängde du den,någon biverkning?undrar

för jag tänker testa!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om mina egna erfarenheter inte är ett vettigt argument så vad är vettigt då? Om du inte tror på zeolit så who fucking cares! Enligt mina tester så funkar det mycket tillfredställande.

Du är verkligen ute på djup vatten när du kommer med detta

Du pratar ju väldigt mycket om hur länge du har haft saltvattensakvarium och hur svårt det var att hålla de och de korallerna, det kanske beror på att du lyssnat lite för mycket på dåliga källor som inte har en egentlig aning om vad de gör men deras ego är så stort så det går bara inte att ändra sig? Jag är villig att hålla med dig så länge du någon gång kunde backa upp det du sa med ett enda argument, så skulle jag bli överlycklig.

Du som inte ens har ett kar vad vet du hur det var för 10-15 år sedan?

Tycker också att du borde uppdatera din profil eller vill du gömma dig bakom ett nick

Klart att jag inte har lust att skriva nåt tips eller liknande när manåker påpersonangrepp. Jag finner mig inte i sådant och tänker inte heller tolerera det.

Dina personangrepp är ju skrämmande!

det kanske beror på att du lyssnat lite för mycket på dåliga källor som inte har en egentlig aning om vad de gör men deras ego är så stort så det går bara inte att ändra sig?

Detta talar för sig själv. kommentar överflödig..

Du kan ju mig veterligen inte bevisa att det skulel funka genom att säga, jag har haft det här i mitt akvarium, jag har inte haft några problem med nitrat så således funkar det.

Nej jag vet inte hur det var för 10-15 år sedan, inom hobbyn, däremot vet jag att man odlade och födde upp SPS-koraller i akvarium för 100 år sedan, vart tog den kunskapen vägen?

Som avslutning ska vi leka en lek, hitta personangreppet, var så goda att börja. smiley2.gif.

PS. Jag sa aldrig att jag inte trodde på att zeolit funkade, du antog det. Gå tillbaka och läs igen och sluta bli så sur varje gång någon ifrågasätter dig så kanske vi skulle komma någon vart. För om du nu har så mycket erfarenhet så borde du väl rimligtvis kunna ge ett någorlunda vettigt svar på de frågor jag ställt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förbrukad zeolit är ett mycketlämpligt material att lägga på potatislandet eller i en blomkruka. Det suger upp gödningsmedel (som man måste tillsätta)och portionerar ut det långsamt. Om kossorna äter zeolitberikat foderså ökar mjölkmängden. Med zeolit kan man gör betongen saltvattenssäker.

Ett mångfaciterat och återanvändningsbartmaterial med andra ord.

Finns det någon som har skrivit om att man kunde odla koraller för 100 år sedan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt inlägg Thoresmiley32.gifsmiley32.gif

de här två 2 personerna shining" o öniböni" är deras uppgift här i livet att sura ner detta eminenta forum.

Stäng av dem omedelbart så vi intresserade kan fortsätta med våra diskussioner utan att de två ska komma in i diskussionerna med sina sura o tråkiga svar o inlägg som inte är av nån som helst vikt.

de kan ju starta ett eget forum där de kan hålla på o bråka.smiley7.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag för min del tyckeratt shining ofta har ställt ganska vettiga om än lite krävande frågor...är väl möjligt att han formulerat sig dålig någonstans men då kan du begära mig avstängd också,för jag har säkert retat upp många här också med några inlägg man inte formulerat så bra. Det är nackdelen med internet,man själv kanske är på jättebra humör när man skriver något och bara vill retas lite medans mottagaren är på jättedålig humör och tar allting jättepersonligt. Det ÄR svårt att uttrycka sig rätt alltid,smileys hjälper till men det är inte alla som använder dem.

Men jag håller med Jimmy,om det är dags att börja prata om att stänga av folk så är det också dags att stänga tråden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag för min del tyckeratt shining ofta har ställt ganska vettiga om än lite krävande frågor...är väl möjligt att han formulerat sig dålig någonstans men då kan du begära mig avstängd också,för jag har säkert retat upp många här också med några inlägg man inte formulerat så bra. Det är nackdelen med internet,man själv kanske är på jättebra humör när man skriver något och bara vill retas lite medans mottagaren är på jättedålig humör och tar allting jättepersonligt. Det ÄR svårt att uttrycka sig rätt alltid,smileys hjälper till men det är inte alla som använder dem.

Men jag håller med Jimmy,om det är dags att börja prata om att stänga av folk så är det också dags att stänga tråden.

håller med angående shining

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...