jower Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Hittade en tråd om mollys som foder. http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&thre adid=251654&perpage=25&pagenumber=1 Citera
Stefan Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Perfekt födokälla! Helst med tanke på att mollysarna skulle få "marin" mat och leva i en marin miljöoch därigenom utveckla yngel som innehåller marina fettsyror m.m. till skillnad från fiskyngel som levt i sötvatten och saknar de essentiella och specifika fetter som normalt gör att sötvattenslevande bytesdjur inte håller marina arter vid full hälsa någon längre tid. Citera
vahagn Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Wow! Nu är jag frälst molly-fan! Trots att jag tyckte att molly och guppy hörde till de mest tråkiga fiskarna som man kunde ha i sötvatten-akvarium av just det skälet att de parade sig som knaniner.... Citera
Stefan Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Fast frågan är förstås hur estetiskt tilltalande det är med ett par mollys simmande runt i revkaret.Det blir väl att bygga det där refugiet jag funderat på några år... Citera
aerie Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Kanske ett särskilt 20L refugium för ett gäng mollys vore nått... Citera
Stefan Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Man kan väl iofs ha de i sumpen och håva upp yngel efter tillgång... Alternativt köra ett litet kar frikopplat från systemet med någon bit LS och samma vattenkemi som i revkaret. Inser att jag har lite platsbrist för att sätta upp ett refugium, men jag har lite plats kvar undertill... Citera
jower Postat 12 november 2004 Författare Postat 12 november 2004 Man skulle kunna fixa ett litet refugium ovanför karet med ytavrining ner. Och nån form av nät eller nått så att inte dom vuxna följer med ner... Citera
Stefan Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Vore en smidig lösning, frågan är bara hur bra karet mår av den punktbelastning som blir av refugiet? En liten piedestal vid sidan av huvudkaret med ytavrinning ner.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.