freguz Postat 19 oktober 2009 Postat 19 oktober 2009 Nu ser jag min pompom krabba som jag köpte för en vecka sen, kul :-)Men dessvärre ser jag att den verkar ha haft ihjäl en annan pompom krabba, som ligger bredvid :-( .... kan jag ha haft 1 innan alltså redan innan jag köpte den nya, som nu tagit kål på den gamla? kan denna ha kommit med ls o överlevt med bara fukt i flera timmar? Lite märkligt är det..... Citera
freguz Postat 19 oktober 2009 Författare Postat 19 oktober 2009 Ehhh ja det har den ja kanske:smiley9: Citera
Norgren Postat 20 oktober 2009 Postat 20 oktober 2009 Hihi, ja ibland är lämnar de så köttiga skal så man kan omöjligen se skillnad. Citera
freguz Postat 20 oktober 2009 Författare Postat 20 oktober 2009 okej känns ju bra men ska man ta bort skalet, förstör det vattnet mycket? Citera
Coralkiller Postat 20 oktober 2009 Postat 20 oktober 2009 se det som lite kalk tillsättning brukar vara borta efter en vecka! mvh Jerryokej känns ju bra men ska man ta bort skalet, förstör det vattnet mycket? Citera
Laggeman Postat 20 oktober 2009 Postat 20 oktober 2009 Skalet består i stort sett av kalcium, så det är inget som är skadligt för akvariet, men vill du inte ha det kvar så kan du plocka bort det. Citera
Yodelking Postat 21 oktober 2009 Postat 21 oktober 2009 Själv kom jag hem idag till en mass-slakt... en eremit och en eldräka...... men nu när jag räknar in... så lever alla... Så det var två som ömsat idag, och på samma ställe. Citera
freguz Postat 21 oktober 2009 Författare Postat 21 oktober 2009 ok, men brukar skalen vara i spillror typ? mitt pompom skal är helt intakt ser det ut som... Citera
Coralkiller Postat 21 oktober 2009 Postat 21 oktober 2009 Krabbor har hårdare skal o därför lättare att det är en hel kropp som ligger kvar. mvh Jerryok, men brukar skalen vara i spillror typ? mitt pompom skal är helt intakt ser det ut som... Citera
freguz Postat 22 oktober 2009 Författare Postat 22 oktober 2009 ok! tack för era svar, jag lär mig hela tiden :-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.