Gå till innehåll

Ën bild


adddo

Rekommenderade inlägg

Preliminärt har vi bokat lördagen den 15 januari till att åka ner till Jönköping och hämta akvariet. (Får se om jag hinner få ihop folk som är villiga att hjälpa mig tills dess).

Sen ska det ju dras rör o så, men jag siktar på att ha flyttat över allt till slutet av Januari. Nån inkörning kommer ju inte behövas då jag bara flyttar över vatten o LS från 450L.

Vad jag funderar är om jag ska köra barebottom eller ha ett tunt lager sand, vet inte hur det blir med sand i den cirkulationen jag kommer ha.

Den kommer att utgöras till en början av en tunze 6080 (8500l/h) och returpumpen på ca 3000l/h, sen kommer jag så fort jag får råd komplettera med ytterligare en Tunze Stream 6060 eller 6080

Skummare kommer jag att börja med en Tunze 3130 som ska klara 1000liter, men kommer att kolla på andra alternativ när jag får råd (vill gärna överskumma lite mer)

Karet jag köper är bara 50cm högt så jag tror att 3*150wMH blir tillräcklig belysning + actinic eller möjligen 2*150w och 1 250w + actinic

Måtten på karet är 230 långt 50 högt 75 djupt. Jag köper det av Rickard

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forum_posts.asp?TID= 3487&PN=1

Egentligen har vi inte råd med denna uppgradering, men frugan min är en liten ängel så hon e beredd o ha det lite knapert ett par månader för min skull!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...