Gå till innehåll

Stenes RSM130


Patrik Steen

Rekommenderade inlägg

Man kanske borde lägga in sitt eget också kanske så man får höra lite åsikter,tips Etc Etc.

Karet köptes Beg med det mesta till,jag hade lite innan så som lite LS,fisk mjukkoraller det som jag har kompleterat är aut påfyllning(guldvärt)lite skivisar,koraller 2 firrar lite fler sandvändare.

Vad som är där nu är

1st Clown skulle kunna ha en till men denna som är där nu har tagit 2 andra livet så jag vågar inte.

1st Green clown gobi bara älskar denna firre kom med gratis en gång i tiden då den satt ibland några knappar som köptes hans hem är i Korallen riktigt rolig krabat som ligger mest och glor!!

1st Magnefica har varit 2 st en gång men den ena hoppade ur karet kommer nog att skaffa 1 kompis till denna som det går där förnärvarande.

1st Blå Jävul köptes på grund av sin färg helt underbar fisk med dem färgerna

1st Chrysiptera hemicyanea köptes nu nyligen passar så ihopa med den andra blåa som går i karet.

1st bangaii skit rolig liten fisk kommer nog att bli en till inom snarast.

1st Putsarräka

Sen är det lite sandvändare,lite sniglar en mörk krabba som jag inte visste fanns den bara dök upp en dag när jag lyfte lite sten.Vad som är huvudsaken med detta kar är mer miljön dem som känner mig vet att jag gillar mer miljöer än fisken dem är mer statister i en värld som man försöker återskapa,fisken ska vara där men inte ta över förmycket det är därför jag inte har dille på fiskar precis,sen får det inte plats till hur mycket som helst i ett 130L.Sen det ca 30-40kg LS som är klädd enligt mitt tycke hela baksidan,det är riktigt läckert enligt mig,bara lite fler skivisar,knappar men det får komma efterhand.

Sen kör jag också med Zeo metoden med Zeosten i ett av filterfacken där bak ska se om det gör på sig för att dra ner på Nitrat och phosfat sen har jag UV också till som slås på endast nattetid det är mest den inte ska ta död på dem bakterierna som tros ska vara nyttiga här kommer lite bilder på det hela inom kort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Sarcophyton som man ser på framsidan fick jag för någon dag sedan den var utslagen dagen efter men nu så verkar det vara lite trögt på den fronten men det kommer väl den ska även fraggas till hälften då den är lite väl stor för det karet.

Tack amatören för kommertaren det värmde..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att river vägger i köket här hemma så har jag inte tittat till karet alls idag,när det var dags för 20l VB som var färdigt blandat så lyfte jag på locket satan vad mycket vatten!!!all vatten som var i dunken för påfyllning hade på nåt vis hamnat i karet det måste ha börjat i natt nån gång för det droppar bara ur slangen när det fylls på.Tur i oturen nu vet jag att det rinner inte över om nån skulle hända:ler:kan ha varit givaren nåt som har hänt där annat kan jag inte tänka mig,patentat av det hela finns det nåt att lita på??????det kan man undra:smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sarcophyton som man ser på framsidan fick jag för någon dag sedan den var utslagen dagen efter men nu så verkar det vara lite trögt på den fronten men det kommer väl den ska även fraggas till hälften då den är lite väl stor för det karet.

Tjena Patrik!

Ville bara säga att anemonen mår prima!

Sen så var det ingen Sarcophyton du fick av mig utan en Sinularia.

Ha det gött

MVH

Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sarcophyton som man ser på framsidan fick jag för någon dag sedan den var utslagen dagen efter men nu så verkar det vara lite trögt på den fronten men det kommer väl den ska även fraggas till hälften då den är lite väl stor för det karet.

Tjena Patrik!

Ville bara säga att anemonen mår prima!

Sen så var det ingen Sarcophyton du fick av mig utan en Sinularia.

Ha det gött

MVH

Micke

:ler:satan vad man har koll:snurrig:roligt att det är bra med Anemonen,du kan inte skicka in en bild på karet i tråden vad den har slagit sig till ro,skulle vara riktigt roligt att se på.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:ler:satan vad man har koll:snurrig:roligt att det är bra med Anemonen,du kan inte skicka in en bild på karet i tråden vad den har slagit sig till ro,skulle vara riktigt roligt att se på.

Heheh ja alla namn att hålla rätt på!!

Får väl försöka ordna en bild framöver, sitter just nu bara och dricker Kaffegök!

Försöker bota min Förkylning......så jag ska nog inte ta några kort ikväll!!

Fixar det framöver

Har du kvar den gula Svampen??? Är nog lite intresserad!

MVH

Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Heheh ja alla namn att hålla rätt på!!

Får väl försöka ordna en bild framöver, sitter just nu bara och dricker Kaffegök!

Försöker bota min Förkylning......så jag ska nog inte ta några kort ikväll!!

Fixar det framöver

Har du kvar den gula Svampen??? Är nog lite intresserad!

MVH

Micke

Jodå den är kvar och väntar på dig:smiley20:
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha tänk till nu i ett antal timmar så ringde det en gammal SG medlem och berättade varför att du inte den på en timer-Tummen uppdå slog tanken mig.JA varför gjorde jag inte så typ en timme var dag eller två halvtimmar då den kan fylla på, om nåt händer så är strömmen bryten, nu ikväll har det blivet borstning av givaren det var lite beläggningar på den så det kan ha varit det som har gjort det..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite nya bilder efter en liten förändring,var så satan trött på dessa Bubbelalger så jag kastade ut stenen med alla dessa och satt upp en liten pelare eller rätta sagt det blev så bara;) sen placerade jag upp min Sinulariaa,efter detta så har den fått mer ljus och jag tycker det har gjort på sig då polyperna visar sig mer eller det kanske är en slump bara.Sen har det blivit lite Cromisar ett litet stim på 5 st djur men dessa blir större med tiden då får dem gå till salu listan men jag tycker dem har tagit över helhetsintrycket av karet eller nja det blev väl sådär det blir lätt köp när dem såldes billigt:smiley20:sen går det alltid att vara efterklok.

Sen har min lilla Anemon hittat sitt nya ställe med alla mat inkommande till sig bara att öppna munnen,men kanske inte det smartaste stället då han kanske får för sig att sätta sig på gallret det skulle inte pumparna tycka om då det kan börja suga luft.

post-3490-14468918627705_thumb.jpg

post-3490-14468918627892_thumb.jpg

post-3490-14468918628078_thumb.jpg

post-3490-14468918628254_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu idag har det hänt lite saker när det ändå var dags för ett VB,all sand i framkant och där det gick att komma till sögs upp och ersättes med ny Vit levande Korallsand,fick tipset att det gamla vanskötta sanden var full av skit,Fosfat ända sättet var att suga upp skitet och ersätta det med ny då det var full av skit"tror jag ialla fall"kan ha fel får se nu om det gör nån skillnad synmässigt så är den nya sanden helt underbar vilken skillnad säger jag bara än den tråkiga gråa sanden,såg ut som den var hämtad ifrån östersund nere i oljehamnen i Malmö.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att det blev ett lyft, bild?
Tänkte att det blir en bild när all stoft har lagt sig men det tar sig mer och mer hela tiden nu när jag har dragit igång pumparna,kruxet var att det fattades 10L saltvatten när det var klart så det blev av att blanda mer och det löser inte sig på en hand vändning precis hehe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...