Gå till innehåll

Tredje försöket...


barneth

Rekommenderade inlägg

Tjusigt!

Hoppas du fortsätter att lägga upp bilder på ditt kar.

PS Såg att Hållsta har fått en medlem här på SG. DS

Hallå Jonas och tack för senast, docxk var det väl ett år sedan, eller? Man fortsätter med bilder tills ögonen blöder på er. ;)

Man får aldrig nog av saltvatten, eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå Jonas och tack för senast, docxk var det väl ett år sedan, eller? Man fortsätter med bilder tills ögonen blöder på er. ;)

Man får aldrig nog av saltvatten, eller?

Jo det var säkert ett år sen minst, hade inte jag karet i källaren när du var här? Stämmer det så var det defenitivt längre sen en ett år. Tyckte dock känna igen någon av korallerna på dina bilder. KUL!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det var säkert ett år sen minst, hade inte jag karet i källaren när du var här? Stämmer det så var det defenitivt längre sen en ett år. Tyckte dock känna igen någon av korallerna på dina bilder. KUL!

Jo, karet i källaren var kvar, dock hade du tömt det. Kan ha varit lite sniglar kvar och lite knappar eller nått. Jo, jag fick min första knapp från dig och det är ett par sedan. ;) Kanske oxå någon Montipora mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det var säkert ett år sen minst, hade inte jag karet i källaren när du var här? Stämmer det så var det defenitivt längre sen en ett år. Tyckte dock känna igen någon av korallerna på dina bilder. KUL!

E d glasrosorna du tänler på? ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så kan det vara, grabben! ;) Skulle han ha ljusrampen? Helst har jag kvar den själv, om han ångrat sig..

jajemen, han fick precis sålt lägenheten så stressen på burken avtog, han startar igång efter flytt ist, men ja han ville ha den. hör av dej om du åker uppåt o vi om vi åker neråt...

ha det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Ny pump inhandlad Polario 22 kubik/timman. Mycket nöjd förutom att fläkten i manöverskåpet (datorfläkt 3 cmX3 cm typ) låter som en skördetröska. är den något man kan förvänta sig på en pump i den prisklassen som den ligger i?

Så blåset i karet kan sammanfattas så här:

4000 L/h upp från sump Aquamedic

1500 L/h powerhead Tunze (liten boll)

1500 L/h Powerhead Tunze (liten boll)

8000 L/h Tunze 220 V

3500 L/h Tunze Wavebox

1500 L/h En powerhead med filter på

22000 L/h Polario

Och det känns inte riktigt dragit ännu???

Har en till skummar numera kör alltså dubbelt:

1 st TS1250

1 st (vet ej vad kinesen heter) upp till 750 L

Har oxå dragit in en Tec3:a och börjat köra balling med bra resultat. Uv rullar oxå på som tänkt.

Har oxå lite mer ljus idag:

Aquamedic ramp och en fullängd GLO som jobbar på.

Ändrat av barneth
Felstavning...
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tickar / rasslar fläkten så är det en sladd som kommit emot fläktbladen, eller ett dåligt lager. viner den som fan så är det bara en jobbigt högvarvig fläkt, och det kan man nig inte göra mycket åt.

(Kullagrade fläktar kan ha ett lågt tickande som inte borde höras på någon meters håll)

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja påstå att den bara låter som en taskigt billig datorfläkt som lagrena inte är okay i. Betyget dras ner nå enormt genom att man väljer en svinbillig del istället för en billig del...

/M

Tickar / rasslar fläkten så är det en sladd som kommit emot fläktbladen, eller ett dåligt lager. viner den som fan så är det bara en jobbigt högvarvig fläkt, och det kan man nig inte göra mycket åt.

(Kullagrade fläktar kan ha ett lågt tickande som inte borde höras på någon meters håll)

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...
  • 10 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...