Gå till innehåll

2 sömnlösa nätter :)


Sune

Rekommenderade inlägg

Har ledsnat på att ha kol i påse i sumpen, så två kvällar nere i verkstan i källaren resulterade i denna vackra skapelse!

Inte helt klar, utloppet ska bli lite bättre men fick slut på plexi :ledsen:

Svarven och fräsen är dom bästa vännerna man kan ha :smiley27:

Ps. Tack för rören Galdrin!

post-2847-14468918696849_thumb.jpg

post-2847-14468918696951_thumb.jpg

post-2847-14468918697051_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Passform Jimmy, passform.. Jag klurade länge på hur jag skulle fästa locket, på kanistrar för dykning använder jag exenterlås men dom är ju i rostfritt.

Nu är det tyngden på filtermediet samt att oringen fäster tillräckligt.

Tony: Det var skivan som jag använder som lock och botten typ 30mm som tog slut, jag fixar ett filter till dig också när jag skaffat mer material, känns som jag är skyldig dig det ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade och jag har lite 26 mm tjock plexi om du tror att det skulle fungera. Behöver dock klura ut hur jag skall skära den för biten jag har är på lite drygt en kvadratmeter.

När det gäller o-ringarna. Använder du loctites o-ringssats eller hade du tur att en standardstorlek fungerade?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Toppen Tony! 26 funkar utmärkt!

Plexin måste sågas (ganska jobbigt tyvärr)

Angående o-ringarna så, ja & ja! Det är en standard storlek, men den var slut så det blev till att limma en! Loctites satts är helt suverän, men jä--t dyr tyvärr.

Mvh // Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tar lite ider av dig.Har ett rör ett gammalt sand filter som jag kommer bygga om.Sen har jag ett antal kvadratmeter med 10mm Flexi så jag har mycket att leka med.

Vart får man tag i på plexirör om man vill bygga lite annat är det hos glasmästaren?

Har kollat runt lite på jula osv men hittar inget där.

Lägger upp ett par bilder senare idag om jag hinner klart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...