Sune Postat 26 november 2009 Postat 26 november 2009 Har ledsnat på att ha kol i påse i sumpen, så två kvällar nere i verkstan i källaren resulterade i denna vackra skapelse! Inte helt klar, utloppet ska bli lite bättre men fick slut på plexi Svarven och fräsen är dom bästa vännerna man kan ha Ps. Tack för rören Galdrin! Citera
Ocikatten Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Om man ändå hade en sån verkstad... *suck*Snyggt jobbat! Citera
Laggeman Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Snyggt! Hur öppnar och stänger du behållaren? Är det gängat lock eller skruvar du fast det med nylonskruv eller liknande? Citera
Galdrin Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Jag tycker mest det ser ut som en tight fit med o-ring Citera
Sune Postat 27 november 2009 Författare Postat 27 november 2009 Passform Jimmy, passform.. Jag klurade länge på hur jag skulle fästa locket, på kanistrar för dykning använder jag exenterlås men dom är ju i rostfritt.Nu är det tyngden på filtermediet samt att oringen fäster tillräckligt.Tony: Det var skivan som jag använder som lock och botten typ 30mm som tog slut, jag fixar ett filter till dig också när jag skaffat mer material, känns som jag är skyldig dig det Citera
Galdrin Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Jag skall kolla om jag har något i den tjockleken hemma. Hör av mig i helgen. Citera
Laggeman Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Med rätt verktyg kan man ju få det riktigt bra så klart. Bra jobbat! Citera
Galdrin Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Jag kollade och jag har lite 26 mm tjock plexi om du tror att det skulle fungera. Behöver dock klura ut hur jag skall skära den för biten jag har är på lite drygt en kvadratmeter.När det gäller o-ringarna. Använder du loctites o-ringssats eller hade du tur att en standardstorlek fungerade? Citera
Sune Postat 27 november 2009 Författare Postat 27 november 2009 Toppen Tony! 26 funkar utmärkt!Plexin måste sågas (ganska jobbigt tyvärr)Angående o-ringarna så, ja & ja! Det är en standard storlek, men den var slut så det blev till att limma en! Loctites satts är helt suverän, men jä--t dyr tyvärr.Mvh // Danne Citera
Galdrin Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Ska försöka såga den i morgon. Jag tvivlar på att min sticksåg klarar den. Kanske går med vinkelslipen Föresten, behöver du rör i någon mindre dimension? 5-50 mm eller så? Citera
Sune Postat 27 november 2009 Författare Postat 27 november 2009 Kanske går med vinkelslipen Ha ha... Ja, det är ett fantastiskt sätt att förstöra en vinkelslip på Vi kan höras i morgon om du behöver hjälp eller tipps på bearbetning... Citera
Galdrin Postat 28 november 2009 Postat 28 november 2009 Med en del våld så har jag nu delat på biten. Jag har en bit på ca 25x120 cm till dig, Tar med den nästa gång jag åker söderut. Citera
Sillen Postat 28 november 2009 Postat 28 november 2009 Tjusigt bygge! Du får komplettera med en bild när den är i i drift på plats! Citera
Ted-m Postat 30 november 2009 Postat 30 november 2009 Jag tar lite ider av dig.Har ett rör ett gammalt sand filter som jag kommer bygga om.Sen har jag ett antal kvadratmeter med 10mm Flexi så jag har mycket att leka med.Vart får man tag i på plexirör om man vill bygga lite annat är det hos glasmästaren?Har kollat runt lite på jula osv men hittar inget där.Lägger upp ett par bilder senare idag om jag hinner klart. Citera
Sune Postat 30 november 2009 Författare Postat 30 november 2009 Go Ted!!Det finns ett "mecka" för oss som gillar konstruktionsplaster (undertecknad ) och det är www.nordbergstekniska.se det som du inte hittar där är inte värt att ha...Lycka till och ge oss bilder!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.