Josv1973 Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Hej alla saltisar!Idag fick jag mitt efterlängtade Red Sea Max 130D. Jag har kört mitt Clownhotell snart ett år och allt har fungerat klockrent men nu har det blivit för litet och jag vill ha större. Jag begav mig till Zoogiganten i Lomma för att titta och vips så åkte jag där ifrån med ett Red Sea Max 130D med bänk och start kit med allting. Priset 8000:- för allt det tyckte jag var bra. Har nu monterat ihop allt och ska fylla på med vatten i morgon.Jag måste säga att det är verkligen kvalite in i minsta detalj ett toppen kar.Ha det gött kommer med bilder senare.
Ted-m Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Kom inte ihåg vad som skilde D modellen med den gammla men lycka till med karet.Blev det svart eller silver?
Josv1973 Postat 28 november 2009 Författare Postat 28 november 2009 Det blev svart. Det som skiljer dom åt är bänken luckan är räfflad, överinningskam med uppsamlingskopp, skummaren , förberett för kylare med anslutningar. Jag har också hört att det ska vara bättre pumpar. Man kan öppna ljusrampen helt mm. så några uppdateringar har det blivit.Jag är hel nöjd med kvaliten man känner att det är ordentliga saker och inte smäck.Mvh Johnny
Nicke_W Postat 28 november 2009 Postat 28 november 2009 Har inte D varianten mer ljusrör också 6/8 st ? Eller minns jag fel nu.
Josv1973 Postat 28 november 2009 Författare Postat 28 november 2009 Här är lite bilder på mitt RMS 130D efter jag har satt ihop det. Titta på den smarta placeringen av termometern. Jag satte en gamal hederlig akvarietermometer med sugpropp på insidan under ena pumpen så att man kan se den genom glaset där man kollar vatten nivån.Fler bilder kommer senare.
Josv1973 Postat 28 november 2009 Författare Postat 28 november 2009 Det sitter lika många lysrör som i det valiga RMS 130 tror jag 2 st. Men jag tror det sitter mer månljus. Där sitter 4 Led månljus jag vet inte hur många det sitter i det vanliga?
DaTrucka Postat 28 november 2009 Postat 28 november 2009 Jag sammanfogade två inlägg från en andra tråd som handlade om samma akvaruim, då slipper vi ha flera trådar utspridda att hålla reda på.Ser fram emot fyllning av vatten och liv.Lycka till.
mano Postat 28 november 2009 Postat 28 november 2009 Det blev svart. Det som skiljer dom åt är bänken luckan är räfflad, överinningskam med uppsamlingskopp, skummaren , förberett för kylare med anslutningar. Jag har också hört att det ska vara bättre pumpar. Man kan öppna ljusrampen helt mm. så några uppdateringar har det blivit.Jag är hel nöjd med kvaliten man känner att det är ordentliga saker och inte smäck.Mvh JohnnyFörutom det du skrivit så är ju även vattennivå-kikhålet nytt och bänken är lite nättare.Men kylaranslutningen är inte ny, det är bara nytt att den följer med som standard och överrinningskammen (balkongen) går att uppdatera till i gamla 130 (vilket verkligen är värt pengarna).Kul med ytterligare en RSM-ägare.
Ted-m Postat 28 november 2009 Postat 28 november 2009 Snyggt att dom satt så man kan kolla nivån.Jo jag har köpt den extra överrinningen.
Rekommenderade inlägg