Gå till innehåll

Rms 130d


Josv1973

Rekommenderade inlägg

Hej alla saltisar!

Idag fick jag mitt efterlängtade Red Sea Max 130D. Jag har kört mitt Clownhotell snart ett år och allt har fungerat klockrent men nu har det blivit för litet och jag vill ha större. Jag begav mig till Zoogiganten i Lomma för att titta och vips så åkte jag där ifrån med ett Red Sea Max 130D med bänk och start kit med allting. Priset 8000:- för allt det tyckte jag var bra. Har nu monterat ihop allt och ska fylla på med vatten i morgon.

Jag måste säga att det är verkligen kvalite in i minsta detalj ett toppen kar.

Ha det gött kommer med bilder senare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev svart. Det som skiljer dom åt är bänken luckan är räfflad, överinningskam med uppsamlingskopp, skummaren , förberett för kylare med anslutningar. Jag har också hört att det ska vara bättre pumpar. Man kan öppna ljusrampen helt mm. så några uppdateringar har det blivit.

Jag är hel nöjd med kvaliten man känner att det är ordentliga saker och inte smäck.

Mvh Johnny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är lite bilder på mitt RMS 130D efter jag har satt ihop det. Titta på den smarta placeringen av termometern. Jag satte en gamal hederlig akvarietermometer med sugpropp på insidan under ena pumpen så att man kan se den genom glaset där man kollar vatten nivån.

Fler bilder kommer senare.

post-4163-14468918701524_thumb.jpg

post-4163-14468918701723_thumb.jpg

post-4163-1446891870191_thumb.jpg

post-4163-14468918702094_thumb.jpg

post-4163-14468918702263_thumb.jpg

post-4163-14468918702512_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev svart. Det som skiljer dom åt är bänken luckan är räfflad, överinningskam med uppsamlingskopp, skummaren , förberett för kylare med anslutningar. Jag har också hört att det ska vara bättre pumpar. Man kan öppna ljusrampen helt mm. så några uppdateringar har det blivit.

Jag är hel nöjd med kvaliten man känner att det är ordentliga saker och inte smäck.

Mvh Johnny

Förutom det du skrivit så är ju även vattennivå-kikhålet nytt och bänken är lite nättare.

Men kylaranslutningen är inte ny, det är bara nytt att den följer med som standard och överrinningskammen (balkongen) går att uppdatera till i gamla 130 (vilket verkligen är värt pengarna).

Kul med ytterligare en RSM-ägare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...