Gå till innehåll

Banded goby


Anne

Rekommenderade inlägg

Köpte denna idag http://se.reeflex.net/tiere/417_Amblygobius_phalaena.htm, effektiv som tusan att rensa grus, ser rätt häftigt ut när den skapar sitt eget snöfall nu i juletider.

Läste att de trivs bäst i par, men något som jag verkligen saknar i artregisterna, är könsskillnader, t.ex förlängd ryggfena på hanen osv.

Någon som vet? så man kan skaffa en partner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte denna idag http://se.reeflex.net/tiere/417_Amblygobius_phalaena.htm, effektiv som tusan att rensa grus, ser rätt häftigt ut när den skapar sitt eget snöfall nu i juletider.

Läste att de trivs bäst i par, men något som jag verkligen saknar i artregisterna, är könsskillnader, t.ex förlängd ryggfena på hanen osv.

Någon som vet? så man kan skaffa en partner.

Dem menar kanske två av samma art? Inte nödvändigt vis hona/hanne.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med att fisken är tuff, riktigt rolig att titta på samt är super effektiv som sandvändare. Men 2 st i en burk kan nog bli för mycket... Nu har jag ju ingen aning om vad du har i akvariet för övrigt, men tro mig - det är inte lika kul om akvariet varje dag ser ut som som Idre Fjäll mitt i vintersäsongen om du vet att alla dina knappar, ricordeor, favites m m ligger någonstans under "snötäcket" -nej. Min burk är på ca 300 l och jag hade bara en amblygobius, men kanske var det bara mitt exemplar som far runt som en bulldozer med adhd :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Kan också intyga att de går fram som bulldozers. Tyckte först det var en rolig och aktiv fisk att ha, men nu har jag tröttnat rejält. Sand överallt, spelar ingen roll om man städar, det ser likadant ut igen efter en dag. Min gräver en hel del, och har gjort så att min anemon som suttit stilla i flera månader, har behövt flytta på sig, pga att den sprätt bort sanden i grottan som anemonen grävt ner sin fot i. Visst den håller sanden i rörelse, lite mer än vad som behövs. Hade jag kunnat få upp den så hade jag gärna skänkt den till någon som vill ha den, tyvärr är det också den snabbaste fisken jag nånsin sett, man hinner inte mer än att blinka så är den borta, så jag tror att chanserna att få ut den är ganska små utan att riva allt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...