Gå till innehåll

fishighway


jower

Rekommenderade inlägg

Håller med dimorb, det är något lurt, funkar itne oavsett om det är

vatten i röret eller ej, även om det faktiskt är massa luft i det där

röret om man studerar bilderna.

Enda sättet vore väl att ha akvarierna som täta burkar med lcok, men det ser ju inte ut så heller?

jaja.. :P kul idé hursomhelst

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt samma prinsip som Waterbridge (dock grymt utvecklad).

Jag och frugan hade långt gångna planer på en Waterbridge.. Hmm..kommer inte i håg varför vi inte gjorde det..

PS. fishigway ser livsfarlig ut.. en liten läcka och allt vatten i rören på golvet..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har för mig att jag läst om en sådan när den kom föra gången upp på detta forum och för att få vattnet kvar skulle man fylla hela "bron"genom att doppa den upp och ner i en balja/badkaroch se till att det inte fanns några bubblor..........men det jag inte fattade var hur fan man sedan reser upp bron utan att vattnet rinner ut......... säg till om ni hittar instruktionerna........

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har för mig att jag läst om en sådan när den kom föra gången upp på detta forum och för att få vattnet kvar skulle man fylla hela "bron"genom att doppa den upp och ner i en balja/badkaroch se till att det inte fanns några bubblor..........men det jag inte fattade var hur fan man sedan reser upp bron utan att vattnet rinner ut......... säg till om ni hittar instruktionerna........

How do you get the water up there?

This is a question that I was always asked by first time visitors. I often said " I place my head under water and suck on the one end."And it makes them even more inquisitive.

Getting the water up there is very simple. You turn the water bridge upside down so that the openings are facing upwards. Preferably outside, and fill the bridge, until there is no air in the tunnel or in the elbows or extensions. Do not forget the anti-chlorine. You then screw on the end caps allowing as little air as possible to be trapped in the extension pipes and tunnel. When both caps are secure, you can go inside and at the very last minute, flip the bridge around that both of the entrances are under water. Unscrew the caps

måste alltså täppa till ändarna sedan tar man bort locken under vattnet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju bara att fylla på mer och mer vatten i akvariumen samtidigt som man längst upp i den där fishhighwayen suger ut luften genom någonform av kran som man sedan kan stänga när man fått hela skiten vattenfylld...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej.. i och med att det är stigning på röret så är det antagligen en omöjlighet att vända på den.. Flera hundra liter vatten i rören..

Sedan att suga ur luften.. nja hur då?? Någon slags specialpump då kanske..

Att ta sugdelen på en vanlig handdragen luftpump skulle nog räckaom man är stark nogoch sen bara leda upp en slang längst upp i highwayen och börja pumpa ... den kan ju ge det trycket på andra sidan så varför inte på sugsidan igentligen... Provade just med enliten hink i en stor hink att göra just detta visst ett mindre tryck att pumpa än med den höjdskillnaden dom hademen det funkar....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Motor_666

Att ta sugdelen på en vanlig handdragen luftpump skulle nog räckaom man är stark nogoch sen bara leda upp en slang längst upp i highwayen och börja pumpa ... den kan ju ge det trycket på andra sidan så varför inte på sugsidan igentligen... Provade just med enliten hink i en stor hink att göra just detta visst ett mindre tryck att pumpa än med den höjdskillnaden dom hademen det funkar....

Hinkar?? 11 på kvällen, och pumpade?? Kollar ni inte på hjärnkontoret? Där pysslar dom med slik stuff för jämnan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att ta sugdelen på en vanlig handdragen luftpump skulle nog räckaom man är stark nogoch sen bara leda upp en slang längst upp i highwayen och börja pumpa ... den kan ju ge det trycket på andra sidan så varför inte på sugsidan igentligen... Provade just med enliten hink i en stor hink att göra just detta visst ett mindre tryck att pumpa än med den höjdskillnaden dom hademen det funkar....

Hinkar?? 11 på kvällen, och pumpade?? Kollar ni inte på hjärnkontoret? Där pysslar dom med slik stuff för jämnan.

Klar man tar changen att leka med vatten om man får den :) jag visste att det skulle funka var mest intresserad av hur tungt det skulle vara :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...