libben Postat 15 december 2009 Dela Postat 15 december 2009 Har två mystery wrasse, ena lite mindre än den andra.Den stora börjar se ut som ett stort buksvin nu, rena kulan på magen. Har aldrig brytt mig om förökning av fisk direkt. Men eftersom det är en speciell fisk som även är lite "finare" och det nu ser ut som den är havande, så börjar man ju bli lite intresserad. Jag har ett litet akvarium som är till för karantän, men aldrig använt det, kört live vid varje fiskköp. Har gått bra hittills. ska jag jaga upp dom? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 15 december 2009 Dela Postat 15 december 2009 Du är medveten om att det inte är några levandefödare du har att göra med hoppas jag. Är du intresserad av att läsa på om odling rekommenderar jag mofib.org Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 15 december 2009 Dela Postat 15 december 2009 Tycker mer det låter som symptom från en sjukdom. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
libben Postat 15 december 2009 Författare Dela Postat 15 december 2009 Detta är då på den misstänkta honan, den andre är typ en ½-1 cm mindre på längden, samt inte lika "rund/satt" om magen. "honan" är runt 6 cm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 15 december 2009 Dela Postat 15 december 2009 låter kul om det nu är en befruktning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
libben Postat 15 december 2009 Författare Dela Postat 15 december 2009 Mjo, men har läst att ingen lyckats få något på dessa.Men frågan är hur tillförlitligt det är. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 15 december 2009 Dela Postat 15 december 2009 Är den som alla andra gyltor är den stora hanen. Jag skulle låta bli att mata ett par dagar. Är det en förstoppning kan den gå tillbaka av sig själv med litet tur. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
libben Postat 15 december 2009 Författare Dela Postat 15 december 2009 så det ser ut som den är förstoppad? Kanske ska försöka fånga den och ta ner den i sumpen då, men där finns ju inga gömställen för den knappt osv. har väl någon stenbit. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 15 februari 2010 Dela Postat 15 februari 2010 Blev det någon avkomma? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
libben Postat 15 februari 2010 Författare Dela Postat 15 februari 2010 Hahaha, näe tyvär inte. Men den hade fan en redig buk där ett tag. Var troligen som de andra sa. Förstoppning eller något. Ser bra ut nu dock. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.