Gå till innehåll

Var köper jag bänk eller aluminiumställning??


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Som frågan lyder.

Var kan jag köpa bänk eller aluminiumställning till ett kar med längden 120 cm och bredden 40 cm.

Håller på att planera en koralltank där jag skall placera nya inköp och fraggar. Har snart samlat på mig allt jag behöver förutom något att ställa tanken på.

Tacksam för tips.

mvh Andre

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte tid att snickra ihop det nu.

Är det förresten någon som kör helglasakvarium tillsammans med aluminiumställning?

Det finns väl inget som håller akvariet uppe och på plats i mitten av en sådan ställning? Behöver man lägga något extra stöd då ifall akvariet inte har någon ram?

Var så längesedan jag hade aluminiumställning att jag inte kommer ihåg hur de är konstruerade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så gott som alla zooaffärer kan ta hem från Imazo. Du kan om du vill den vägen få måttkapade aluminiumrör och knutar, att slå ihop det är snabbt och enkelt. Kolla dock priset, det finns en standardbänk som är 125 x 50 x 48 och det kan bli attan så mycket billigare att köpa den och använda den som den är med skiva på eller att kapa ner den till rätt mått jämfört med att köpa lösvirke. Jag har räknat på det och då blev det en femhundring dyrare att köpa hela rör och knutar jämfört med att köpa färdigt för ett 720.

Är bänken i rätt mått och är det nån som vet vad han håller på med som byggt akvariet så skall det inte behövas skiva under ett helglas på aluminiumbänk. Med ovanligt mycket sten i burken kanske det kan vara en viss extra säkerhet.

Ett annat alternativ är träbänk, finns också från Imazo med hyllor och dörrar och då även i dina mått, 120 x 40. Dock inte helt billigt. Lämpligt tar du en tur till några ställen och ber om pris på standardbänk, materialsats och träbänk så får du se vad som känns rimligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...