Gå till innehåll

Vattenvärden


TgL9705

Rekommenderade inlägg

Hej! Har dessa värden i ett kar med total volym inklusive sump på ca 320 l,undrar nu om någon har några förslag vad jag ska göra för att justera de som är lite åt det felaktiga hållet.

Temp 27C`

Salt 1.023

Nitrit mindre än 0,3

Nitrat 10-15

ur Nitratfiltret 1

Fosfat 0

ur Fosfatfilter 0

Ammonium 0-0,1

Järn testfärgen från JBL blev efter 2 tester gulbrun, skulle bli vit till blåaktig.Mycket märkligt.

KH 9dh

PH 8

Kalcium 500-520

MG 1600

MG+Kalcium 1100 enligt JBL räknesätt

Vatten fylles på med Osmos,hoppas bara att den funkar.Har alla möjliga tillsatser att doppa i men är ganska försiktig tills man får ett

begrepp om hur man ska dosera.

Mycket tacksam för råd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tog över denna burk

https://www.saltvattensguiden.se/annonser/showproduct.php?product=8051&cat=2

så den ser ganska lika ut hos mig nu men med nån eremit,putsar räka och nån mer småfisk. Allt trivs jättebra utom hjärnkorallen, samt att några värden var lite avikande.Tog med all vatten men bytte ca 25-30 % med nyblandat och tänker byta mediat i fosfat och nitratfiltret snart så jag har koll på hur länge det använts vid framtida byten.

Blev ett köp av ett mindre för att lära sig lite innan projektet på mitt större drar igång,har ett 960l ståendes med sötvatten i och dessa saker liggandes, Aqua Care 3000v skummare,Aquacare 110 nitratfilter,komplett Korallin 1501 kalkreaktor med Co2 tub,2x400w metallhalogen så får se när man får tummen ur.

Har ett gammalt akvarium på 250 liter som jag tänkte ha som sump men vet ej om det kan bli för litet,sen saknas rör,kranar och en massa småsaker...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...