Adamantis Postat 29 december 2009 Dela Postat 29 december 2009 Håller på att bygga sump till mitt RSM och det enda som återstår är rör- och slangdragning. Var hos lokal VVS butik och letade efter de gråa rören man brukar se på forumen, men det fanns bara vita med gummi packning. De var lätta och fästa och såg tillräckligt stabilt ut för den lilla sträcka vattnet ska färdas. Frågan blir om dessa är säkra. De är ju gjorda för avloppsvatten och inte saltvatten. Läste någonstans att saltet är frätande. Kanske avger denna plast gifter i kontakt med saltvatten?Tacksam för svar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Claes_A Postat 29 december 2009 Dela Postat 29 december 2009 För ett antal år sedan körde jag med dessa vita avloppsrör och de fungerade utmärkt under en tio år i alla fall. Men till det nya akvariet har jag beställt riktiga PVC-rör från Tyskland. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Veijo S Postat 29 december 2009 Dela Postat 29 december 2009 Jag har dom vita som man har till handfat och dom är det tätning i har haft dom i mitt kar i 2år och kör 3500l/t upp i ett av rören fungerr kanon och lätt att ta iser om det skulle hända något. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Adamantis Postat 29 december 2009 Författare Dela Postat 29 december 2009 Låter lovande! Billiga var de också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ragman Postat 29 december 2009 Dela Postat 29 december 2009 jag kör samma rör till mitt o de funkar kanon. mycket bra att det finns packning i så man lätt kan dela dom om det behövs Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blaze Postat 29 december 2009 Dela Postat 29 december 2009 så dom funkr bra, jag fick höra annat men går de me dom så är det ju ett billigare altenativ. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ragman Postat 29 december 2009 Dela Postat 29 december 2009 har ju iofs bara kört med dom i 5 månader. men läste ju att någon kört dom i flera år Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zippo Postat 29 december 2009 Dela Postat 29 december 2009 ja tidigare körde jag flera år med dom men inte på trycksidan ,bara självtryck men idag med priserna även här i sverige på grå pvc (tex hos ted) är fördelen inte lika stor ."allt går ! utom små barn" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.